Vorige week zaten we met de nog best verse M!-redactie aan de colaatjes en thee op een Amsterdams terras. Heisessie in de stad. Brainen over ’things to do some day’. En je kent het: van punten die eigenlijk per direct zouden moeten worden aangepast, waaide het gesprek in de richting van weidse vergezichten. Mooi proces. Aan ideeën en plannen geen gebrek: de why en de what kwamen ter sprake en ‘marketing’. Natuurlijk ging het over marketing.
Precies een jaar eerder sprak ik eens met Teun van de Keuken. Programmamaker, schrijver en marketingdenker met een scherpe pen. Hij zou de openings-key note van de eerste NIMA Marketing Day voor zijn rekening nemen en vroeg zich af of onze uitnodiging misschien was ingegeven door een soort masochistische neiging aan marketeers-zijde. Teun staat bekend als tamelijk marketing-cynisch (kunnen we dat zo zeggen?) en hij was namelijk allerminst van plan de roede te sparen, dus misschien was het voor het verwachtingsmanagement beter om vooraf een bakkie te drinken. Zo geschiedde.
(Marketingfacts is een gezamenlijke onderneming van NIMA en BBP Media)