Maak van je voicedienst geen gimmick en investeer in voice search

De opkomst van voice-assistents en voicediensten gaat razendsnel. Zo ging de adoptie van Google Home in Nederland sneller dan in andere landen en hebben inmiddels meer mensen een smart speaker in huis dan een Playstation 4. Maar de technologie zit ook in je smartphone, computer of laptop.

De mogelijkheden voor het gebruik van een voice-assistent zijn eindeloos. Je kunt vragen wat voor weer het vandaag wordt, hoe lang jouw favoriete voetbalspeler is of om een timer te zetten als je aan het koken bent. Uit onderzoek blijkt dat we voice voornamelijk gebruiken om te appen, bellen, voor navigatie en online zoekopdrachten.

Nu willen steeds meer merken voice gaan integreren in hun systeem. Want nieuw = willen, hebben! Daarnaast biedt het gebruik van voice natuurlijk veel voordelen. Het is super persoonlijk, toegankelijk, handig, veiliger en ga zo maar door. Het is wel van belang dat voice goed geïmplementeerd wordt. Er zijn tal van voorbeelden waarbij voice-assistents worden ingezet, maar waar de gebruiker de voordelen daarvan nog niet voldoende ervaart om ze actief te gebruiken.

Lees dit artikel bij Adformatie