‘Het meten van de van de marketingactiviteiten – van de eerste klik tot de tevredenheid na de verkooptransactie – is de belangrijkste uitdaging voor hedendaagse marketeers in business-to-business-markten’, aldus Arthur Simonetti, senior executive corporate marketing department van DSM. Daar sluiten de voornaamste kernpunten voor die marketingprofessionals naadloos op aan. De focus ligt op de klantbeleving, de marketingorganisatie, marketingautomatisering en contentmarketing. ‘De volgende fase voor B2B-marketeers is deze hoofdzaken dusdanig in te zetten dat inzichtelijk wordt wat de marketingactiviteiten opleveren.’ (Fotocredits: NIMA).
Het krijgen van grip op de marketinginspanningen is pure noodzaak voor B2B-marketeers. Hij komt niet meer weg met de aloude typering dat de helft van het marketingbudget verspild wordt, maar niemand weet welke helft dat is. Controle over de inspanningen betekent dat sturing beter mogelijk is. En betere sturing leidt tot reëlere voorspellingen, zodat de focus scherper gericht kan worden op de werkelijke doelen.
Lees het volledig artikel op MarketingTribune.nl