Marketeers can kill brands, aldus Byron Sharp

    De legende, Professor Byron Sharp, informeerde gisteren de 50  top CMO’s en marketingdirecteuren van Nederland. Zij waren aanwezig op het NIMA Executive Marketing Diner. Een halfjaarlijks event waarbij de leden van de NIMA Top Marketing Club bijeenkomen voor inspiratie, ontwikkeling en netwerk.

    NIMA heeft professor Byron Sharp (auteur: How Brands Grow) naar Nederland gehaald om voor deze groep beslissers zijn verhaal te komen doen. Zijn boek is revolutionair en populair. Veel marketeers zijn fan van zijn heldere kijk op merkenbeleid.

    Naast het feit dat door verkeerde marketingkeuzes een merk grote schade toegebracht kan worden, waarschuwde Byron Sharp voor het gevaar van targetting en gaf hij zijn beeld over de beperkte reikwijdte van retentieprogramma’s. Byron slaagde er in om ‘live on stage’ veel los te maken bij deze grote groep ‘brandowners’ en strategen van A-merken. Geen open deuren over ‘de klant centraal stellen’ maar recht vanuit het hart werden de marketinginspanningen vanuit het merk ter discussie gesteld, alles terugbrengend naar de essentie om te groeien: klantwaarde.

    Martin Huisman RM, voorzitter/directeur NIMA: “Byron schoot met scherp, een inspiratievolle spreker die onze gasten kon boeien van de eerste tot de laatste minuut. Hier heb je als top-marketeer echt iets aan. Dit zijn presentaties waar je wijzer van wordt en de volgende dag ook echt iets mee kan”.

    Het Executive Marketing Diner werd gehouden bij Randstad, Top Marketing Club member van het eerste uur. In oktober zal het volgende NIMA Executive Marketing Diner plaatsvinden.
    “Zo zie je maar hoe belangrijk het is om met je marketing vak mee te gaan. Byron Sharp ontzenuwde even een paar hardnekkige veronderstellingen, die we maar al te graag geloven. Mooie avond, en zeer gastvrije ontvangst bij Randstad!”, Wienke Gelink, European Marketing Manager Sauces bij Heinz.