De beroepsorganisatie voor bestuurders in marketing, MEC, wordt onderdeel van NIMA. Dat maken de organisaties donderdagmorgen bekend op de NIMA Marketing Day, waar ruim 1.600 marketeers uit het Nederlands bedrijfsleven bijeenkomen. De activiteiten van MEC: ‘Dé ontmoetingsplek voor inspiratie en kennisuitwisseling op het gebied van merk en marketing’, worden voortgezet binnen het Nederlands Instituut voor Marketing.
MEC zegt een platform te willen bieden voor kennis en inspiratie, ontmoeting, netwerk en maatschappelijke betekenis. ‘Hiertoe willen we de verbinding tussen CMO’s organiseren, om kennis en ervaring te ontsluiten en daarmee bij te dragen aan het bouwen van sterke merken.’
‘Opmerkelijk complementair’
NIMA huisvest als beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales ruim 25 community’s binnen zijn organisatie, maar had nog geen open netwerk voor álle marketingdirecteuren en Chief Marketing Officers (CMO’s). Precies dat is volgens MEC-voorzitter Joris van Zoelen de reden dat het MEC en zijn ruim 50 aangesloten marketeers op zijn plaats bij NIMA. Van Zoelen: ‘De organisaties zijn opmerkelijk complementair. MEC en NIMA zijn als collega-beroepsverenigingen altijd vriendelijk met elkaar omgegaan en juist omdat een echte marketingbestuurdersclub niet bestond binnen NIMA, zijn wij ooit ontstaan. Binnen NIMA kunnen we met MEC verder groeien.’
Lees dit artikel op Adformatie