‘Bij marketing in de zorg denkt men nog te vaak aan het maken van een folder’

Het Nima pleit voor meer marketing in de zorg. En dus organiseerde de branchevereniging een gesprek met zorgbestuurders over het belang van een sterke marktpositie in de zorgsector, vorige week woensdag (22 november) in de Health Innovation Campus van het Máxima Medisch Centrum in Veldhoven. MarketingTribune was erbij en sprak na afloop met Dries Steinmeijer, jarenlang account director bij Korteweg Communicatie en sinds januari dit jaar Raad van Bestuur-lid van het Máxima Medisch Centrum, waar hij zich onder meer bezighoudt met de marketingpositionering van het ziekenhuis.

Het bestuur van Nima Marketing in de Zorg stelt dat marketing in de zorg alleen naar een hoger plan getild kan worden als ook zorgbestuurders het belang ervan inzien. Vier zorgbestuurders gingen het gesprek aan met marketeers over het belang van een sterke marktpositie in de zorg. Dries Steinmeijer van Máxima Medisch Centrum, Ruurd Jan Roorda van Tergooi, Marc Bindels van Amarant Groep en Astrid van der Put van Star-SHL deelden hun ervaringen.

Lees dit artikel op MarketingTribune