Keith Weed staat bovenaan de lijst van de 50 meest invloedrijke marketeers van Forbes.
Keith Weed, chief marketing & communications officer bij Unilever is volgens Forbes de meest invloedrijke marketeer ter wereld.
De lijst is samengesteld met behulp van LinkedIn en Sprinklr.
De reden die Forbes aanvoert voor Weeds nummeréénpositie is onder andere dat hij zich uitspreekt over belangrijke kwesties in het vak. Zo roept hij digitale platformen op zich te verantwoorden wat betreft waarde, zichtbaarheid en verificatie (de drie V’s, value, viewability en verification). Deze week lanceerde hij nog de campagne om stereotypering in advertising tegen te gaan.
De nummers 2-10 in de lijst van Forbes:
2. Antonio Lucio, global chief marketing and communication officer bij HP Inc
3. Phil Schiller, senior VP voor de wereldwijde marketing van Apple
4. Linda Boff, cmo GE
5. Leslie Berland, cmo Twitter
6. Marc Mathieu, cmo Samsung Electronics America
7. Musa Tariq, chief brand officer bij Ford
8. Jonathan Mildenhall, cmo Airbnb
9. Raja Rajamannar, chief marketing & communications officer Mastercard
10.Karen Walker, cmo Cisco
Uit het onderzoek naar de cmo’s komt onder andere naar voren dat:
Bron en volledig bericht: Marketingonline