Marketingfacts Jaarboek 21-22 is onderweg!

Meewerken aan het Jaarboek doe je, omdat je hoopt en wilt dat het mooiste beroep ter wereld beter wordt begrepen.

De opstelling van het nieuwe Marketingfacts Jaarboek is (bijna) rond en dat betekent dat een heel keurcorps aan vrijwillig meeschrijvende auteurs en hyperspecialisten momenteel noeste arbeid verricht om op de deadline te komen met een geheel nieuw of geheel vernieuwd hoofdstuk voor het Marketingfacts Jaarboek.

Voor wie vertrouwd is met het fenomeen lopen we zo even door de belangrijkste verbeteringen ten opzichte van de vorige editie, maar wie voor het eerst over het Jaarboek hoort (or always were to afraid to ask): we hebben het over de almanak van het marketingvak. Het enige in zijn soort, voor zover we de rest van de wereld kunnen overzien. Ieder jaar schrijven zo’n twintig auteurs mee aan het standaardwerk bij uitstek.

Ultieme marketinghamburger
Marketing is voor een deel statisch: sommige dingen veranderen nooit en zullen ook nooit veranderen zolang er vrije handel is. Denk aan de vier P’s of het gegeven dat je nu eenmaal een product moet hebben om iets te verkopen. Andere onderdelen veranderen heel snel, zoals de media waaruit je kunt kiezen om een boodschap over te brengen. En er is een categorie die in de aard weinig verandert, maar waarbij de praktijk heel veranderlijk is. In het Jaarboek proberen we dat allemaal bij elkaar te vegen en selecteren we naar de onderwerpen waar veel vraag naar is: je kunt elk van de twaalf hoofdstukken apart lezen, je kunt het hele Jaarboek lezen (da’s best pittig) en je kunt het gebruiken als naslagwerk. Het begint bij Analyse en Strategie, het eindigt bij Customer Experience, alles daartussen zijn de onderdelen van het vak waar je het meest mee te maken krijgt als je het vak in de praktijk uitoefent, als je er les in geeft of wanneer je student bent. Het is een soort ultieme marketinghamburger.

Lees het gehele artikel op