Marketingmanagers Top Marketing Club met Schaal+ op zoek naar de millennial-gap

Hoeveel digital savy T-shaped screenagers heeft een marketingteam dezer dagen rondlopen? De nieuwe generatie marketeers – Gen Z en millennials – denkt over veel alledaagse zaken vaak nét anders dan de generaties die hen voorgingen. Wát hen beweegt, waarom ze wel of niet voor bepaalde organisaties willen werken, wat hun randvoorwaarden zijn, waarom ze ergens blijven (of niet) en wat oudere generaties hen als marketingdeskundigen kunnen leren: Dát wordt het thema van onze Top Marketing Club Management Journey op 14 juni aanstaande.

Facilitator
De NIMA Top Marketing Club bestaat uit dertig overwegend grote Nederlandse corporates die hun marketingteams ontwikkelen in overleg met elkaar en met NIMA als facilitator van die ontwikkeling. Speciaal voor de ‘CMO-laag’, de Marketing Managers en de Young Profs worden bijeenkomsten georganiseerd. Met de teams worden vaak tailormade ontwikkelingstrajecten samengesteld. Tweemaal per jaar komen de TMC-managers bijeen voor een zogeheten Managenent Journey, waarin actuele ontwikkelingen rond het marketingvak worden besproken. Uitgangspunt is dat zowel relevante wetenschappelijke ontwikkeling als praktijkervaring wordt uitgewisseld. Op 14 juni staat deze ‘Top Marketing Club Management Journey‘ geheel in het teken van de nieuwe generatie ambitieuze marketeers.

Cultuur
Uiteraard worden managers uitgebreid in de gelegenheid gesteld om zelf over het onderwerp met de jonge garde in gesprek te gaan. Ook kunnen zij andere organisaties uitvragen over de ervaring die zij hebben opgedaan bij het werven van, werken met en binnenhouden van marketingtalent. Maar vanzelfsprekend zijn aanwezigen ook benieuwd naar eigen ideeën en ervaring, want anders of niet, veel organisaties vinden het prettig om jong bloed in de marketinggelederen te hebben

Doel van deze sessie is om te benadrukken dat er een gat ontstaat tussen de huidige generatie managers en de jonge talenten die binnenkort massaal de arbeidsmarkt gaan bestormen. Digitalisering dwingt organisaties om sneller te innoveren en te veranderen en als manager krijg je daar dagelijks mee te maken. Hoe richt je je team in, waar haal je de juiste skills en hoe mix je jonge talenten door je bestaande team? Hoe coach en begeleid je ze? Ook aspecten als cultuur, managementstijl en arbeidsvoorwaarden komen hierbij aan bod.

Kloof
Schaal+ is partner van NIMA en biedt organisaties de kans op instroom van digitaal talent. Het werft, selecteert en leidt jonge digitale marketeers op en koppelt hen voor een bepaalde tijd aan het bedrijfsleven. Het doel daarbij is om de kloof tussen jong digitaal talent en de arbeidsmarkt van vandaag te dichten en organisaties in staat te stellen om gebruik te kunnen maken van hun unieke kwaliteiten en talenten. Schaal+ wil jonge professionals in staat stellen hun talent te benutten.

Voor marketeers die om welke reden dan ook geïnteresseerd zijn in dit onderwerp houdt NIMA een beperkt aantal plaatsen op de gastenlijst vrij. Belangstellende NIMA-members en niet-members kunnen daartoe contact opnemen met de Team Members via members@nima.nl.