Marketingteam Knab wordt NIMA TMC Member

Winnaar Financial Marketing Award 2015 zet volgende stap op weg naar excellente marketingorganisatie

De NIMA Top Marketing Club heeft zijn 24ste organisatie mogen toevoegen aan het TMC-Programma. Dat wil zeggen dat de innovatieve bank, die afgelopen jaar onder meer werd beloond om zijn ‘marketinginitiatieven binnen de financiële sector waar de samenleving écht iets aan gehad heeft’, zich schaart in een rij gerenommeerde marketingbedrijven. De NIMA Top Marketing Club bestaat uit organisaties die op verschillende niveaus marketingkennis en -competenties aanscherpen en elkaar via kennisuitwisseling en intervisie helpen op het terrein van strategische marketingvraagstukken.

Leslie Hogeveen, verantwoordelijk voor Marketing binnen Knab: “Met het marketingteam van Knab proberen we de heersende bedrijfscultuur naar buiten toe uit te stralen. Voor mij is die cultuur uniek. De mensen achter Knab maken de belofte ‘Bank in jouw voordeel’ namelijk waar. Om de meest klantgerichte bank van Nederland te worden, luisteren we continu naar onze klanten. Uiteraard is het ook zeer zinvol om van andere organisaties te leren. We zijn daarom erg blij met de toetreding tot het TMC-programma. Daar plukt onze hele organisatie de vruchten van. Ik ben ervan overtuigd dat wij ook een zinvolle bijdrage kunnen leveren aan het programma. Wij gaan voor ‘echte’ marketing en blijven ver weg van de ‘marketingtrucjes’”.

Martin Huisman, voorzitter en directeur van NIMA is blij met de uitbreiding van de Top Marketing Club: “Knab heeft tijdens zijn nog prille bestaan een enorme staat van dienst opgebouwd onder marketeers. Het richt zich op producten en diensten waar mensen duurzaam mee geholpen zijn en waar de financiële wereld beter door geworden is. Zo’n team hebben we er uiteraard graag bij. Wie toetreedt tot de TMC laat in- en externe stakeholders eigenlijk weten klaar te zijn voor een volgende stap in het duurzaam klantgericht ondernemen met de commerciële functie in de lead.”

 

Over de NIMA Top Marketing Club
Toonaangevende marketingbedrijven van Nederland zijn lid van de NIMA Top Marketing Club (TMC). NIMA ondersteunt deze bedrijven bij de ontwikkeling van marketingkennis, het opdoen van inspiratie en faciliteert het kennisnetwerk dat de TMC-leden hebben opgebouwd. TMC Members ondersteunen de missie van NIMA door professionals in de vakgebieden marketing, communicatie en sales het maximale uit hun carrière te laten halen. Gezamenlijk inventariseren NIMA en de TMC Member welke behoeften er zijn op het gebied van marketingkennis en -inspiratie. Dit resulteert in een tailormade kennisprogramma.