“Dichter op ‘het vuur’ kan je niet zitten. Dat is toch het mooiste dat er is?”
‘Verandering is de enige constante’ liet de oude-Griek Heraclites 2500 jaar geleden al optekenen en dat geldt zéker voor marketing. De theorie, maar ook de praktijk innoveert in hoog tempo, al is lang niet elke innovatie even relevant en is het soms lastig vast te stellen wat hoofd- en bijzaken zijn. Of waren. In deze M!-serie over veranderingen in het vakgebied komen senior marketeers aan het woord over de inzichten die met de jaren zijn gekomen. Ter lering en vermaak.
Bianca van Felius is gecertificeerd als NIMA Senior Digital Professional in het register van NIMA. Ze is freelance Online Marketing Specialist – Google Ads Partner – SEO en Contentspecialist. Ze heeft een eigen bedrijf RUMR Marketing dat kleine en middelgrote bedrijven helpt met het behalen van hun bedrijfsdoelstellingen. Dit doet ze door te ondersteunen met de opzet en het onderhoud van online marketing.
Wat had je graag geleerd tijdens je studie?
“Online marketing en online communicatie is here to stay. Toch werd er tijdens mijn opleiding (afgestudeerd in 2007) nog geen aandacht aan besteed. Het schrijven van dikke marketingplannen werd echter té veel aandacht aan besteedt. Je komt van school in de veronderstelling dat je deze dikke boekwerken ook in het bedrijfsleven schrijft en gebruikt. De praktijk wijst echter uit dat je het vaak zo beknopt en concreet mogelijk maakt omdat ‘men’ toch niet helemaal een boekwerk doorleest. Ik had daarom tijdens mijn hbo-studie graag meer aandacht gehad voor het schrijven van concrete en praktische plannen waarbij een integratie met de online toekomst mee was genomen.”
Dit artikel is geschreven door Bianca van Felius lid van de NIMA Community Senior Digital Professional en verscheen eerder op