Martin Huisman: ‘Denk nooit alles te weten’

Na acht jaar trouwe dienst verlaat Martin Huisman het Nederlands Instituut voor Marketing (kortweg NIMA). Kirsten Andres neemt per 1 februari als nieuwe directeur het stokje van hem over. Samen met Huisman blikken we terug en een klein beetje vooruit.

Acht jaar en nu dit, wat ga je doen?

Ik blijf doen wat ik altijd al deed. Mijn bedrijf in Vianen is de afgelopen jaren verdubbeld in omvang en omzet en daar is mijn aanwezigheid hard nodig. NIMA verdient nu een fulltime directeur, dus het is een mooi moment om deze stap te maken.

NIMA zegt goed te staan: examens, events, NIMA Marketing Day, Marketingfacts. Hoe gaat het met de leden?

‘Zegt’, dat is nogal een understatement. De cijfers zijn het bewijs. NIMA draait goed en is gezond. Ik ben er trots op om het op deze manier achter te laten. De afgelopen acht jaar is NIMA ook in lidmaatschappen flink gegroeid. Welke vereniging kan dat zeggen? De afgelopen twee jaar is de groei wat afgevlakt, maar ik weet zeker dat Kirsten daar verandering in gaat brengen.

Lees het hele interview op MarketingTribune