Michel Schaeffer, voormalig marketingdirecteur van Bol.com, is afgelopen woensdag 21 augustus op 51-jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van een onverwachte ziekte. ‘Hij had een sterke strategische visie waarmee hij de richting van Bol.com gedurende veertien jaar mede heeft bepaald.’
Hij begon op 6 maart 2001 als marketing directeur bij Bol.com, toen nog een bedrijf met een paar honderdduizend klanten. ‘In 2003 sloten we ons als directie op in een vergaderzaal en besloten we ter plekke dat 250 miljoen omzet in 2015 een mooi ambitieus doel was,’ vertelde Schaeffer destijds aan MT. ‘We staarden naar het papier en vroegen ons af of dat niet een veel te hoog doel was.’ Uiteindelijk werd dit doel bereikt in 2009. Naast marketing was hij ook voor propositie-ontwikkeling van het bedrijf verantwoordelijk. Ook ontwikkelde hij het platform door ‘Verkopen via Bol.com’ (losse ewebwinkeltjes via de hoofdwebsite) te introduceren en zorgde hij ervoor dat het merk ook in Vlaanderen populair werd. Intussen is het platform als zelfstandige entiteit opgenomen binnen Ahold Delhaize.
Lees dit artikel op MarketingTribune