Een tijdje terug werd ik geprikkeld door de blog van Thea van Unen: ‘’Vergeet dat PR-bureau en zorg zelf voor je mediarelaties’’. Zij stelt hierin dat in deze tijd waarin merken het echte verhaal moeten vertellen marketeers meer aan PR moeten doen. Even los van de oplossing die zij aandraagt vind ik het inzicht dat eronder ligt interessant: we leven inderdaad in een tijd waarin merken geen rookgordijnen meer kunnen opwerpen, omdat de consument dat direct doorheeft.
Ook hier kun je een avondvullende discussie over hebben, maar goed, dat is voor een andere keer. Laten we even van die veronderstelling uitgaan. Marketing moet dus meer echte verhalen gaan vertellen en moet daarom gebruik gaan maken van PR. Maar is het wel zo eenvoudig en kan de gemiddelde marketeer PR er ‘zomaar’ bij gaan doen? Laten we eens inzoomen op de verschillen en wat er nodig is om een gedegen PR-aanpak op te zetten. Dan kijken we daarna of het wenselijk is dat marketing PR erbij gaat doen, het zal namelijk hoe dan ook tijd en energie kosten.