‘Het is een fantastische periode om marketeer te zijn’ en ‘all we have is now’. Het werden de twee officieuze motto’s van de NMD 2019, die afgelopen 20 juni in DeFabrique werd gehouden. De eerste komt voor rekening van marketing-superpromotor Marc van Eck, de tweede is van Keynote Tom Goodwin. Beiden komen aan het woord in de officiële aftermovie die de dames en heren van videoproductiebedrijf Fourcreating opleverden. Ter vermaak van de aanwezigen en natuurlijk als warmloper voor NMD 20, waarvan de datum voorlopig is vastgesteld op 18 juni 2020 (Blok! Die! Datum!).
Afgelopen NMD was de derde die door NIMA en vakmediabedrijf BBP Media, uitgever van MarketingTribune, werd georganiseerd. In totaal konden de 1700 aanwezigen kiezen uit twee key notes, 74 presentaties van vakgenoten en vijf verschillende workshops. Thema ‘Work – Life – Marketing’, visual identity en format bleven ongewijzigd. Voor het overige was ‘alles weer nieuw’, zoals het vak zelf. De enige factor die niet kon worden beïnvloed – het weer – bleek de bezoekers goed gezind. Na een paar hoosbuien in de vroege morgen brak in de loop van de dag de zon door, zodat de professionals in marketing, communicatie en sales in een stralende zomerzon van de welverdiende borrel konden genieten.