Komend najaar organiseert NIMA opnieuw een flink aantal events en classes voor iedereen die zijn kennis en vaardigheden binnen de vakgebieden marketing, communicatie en sales wil aanscherpen. Deze classes zijn toegankelijk voor NIMA Members, maar ook niet-leden zijn van harte welkom. In de programmering zijn, zoals ieder jaar, een aantal classes opgenomen die van oudsher kunnen rekenen op veel deelnemers, maar er staat ook een aantal nieuwe trainingen en masterclasses op het programma.
Nieuw in het najaarsprogramma van 2017 zijn:
MediaTraining (14 september)
Voor iedereen die te maken heeft of te maken kan krijgen met media. Van woordvoerderschap tot interviews en omgang met journalisten.
Masterclass: Purpose Driven Marketing (22 september)
Over het mobiliseren van de kracht van ‘the why’ en het omzetten van een heilige missie in klinkende commerciële resultaten.
Mastercourse: Social Selling (31 oktober – 28 november, vijf avonden)
Over de vraag hoe je actieve aanwezigheid in social media en platformen aanwendt om meer sales te genereren.
Training: Inspirational Leadership (10 november)
Hoe pak je als professional je leiderschap op, voor jezelf?
Masterclass: Design a Better Business (16 november)
Krijg je marketingstrategie of innovatieve business model snel van de grond
Masterclass: Klantgericht Innoveren (1 december)
Maximale klantwaarde ontstaat door klantgericht innoveren
Hoofdkwartier
Om tegemoet te komen aan het enorme tempo waarin het vak zich ontwikkelt, biedt NIMA zijn members en ook niet-members een ruim aanbod ‘classes en events’. De events dienen vooral ter inspiratie. Denk aan bedrijfsbezoeken, netwerkbijeenkomsten en ontmoetingen met een wat meer sociaal karakter. De NIMA Communities zijn een drijvende kracht achter deze events.
De classes van NIMA vinden vooral plaats op het ‘NIMA-hoofdkwartier’ in Amsterdam. Dit kunnen korte masterclasses of workshops zijn waarbij je even goed wordt bijgepraat, maar ook complete leergangen van een aantal dagdelen waarmee je echt de diepte in gaat. Het NIMA Programma komt na uitgebreid ledenonderzoek tot stand.
Certificaat
In alle gevallen geldt dat NIMA uitsluitend werkt met de échte specialisten in hun vakgebied; alleen docenten die de juiste autoriteit bezitten in hun deelgebied én hoge waarderingscijfers scoren, wordt gevraagd een class te verzorgen. Deelnemers ontvangen na afloop altijd een certificaat of bewijs van deelname, waarbij als eis wordt gesteld dat ze een actieve bijdrage leveren aan het programma.
Per event of class kun je een bepaald aantal Permanente Educatie-punten verdienen. Zo kan iedereen vooraf inschatten hoe zwaar het programma zal zijn. Voor marketeers met een titel, zoals Register Marketeers, geldt dat ze jaarlijks een vastgesteld aantal PE-punten moeten halen om hun titel te behouden.