Classes, events en opleidingen over de verschillende vormen van Online Marketing zijn er genoeg, maar opvallend genoeg bestaan er nauwelijks bijschoolmogelijkheden over specifiek leiding geven aan (of advies uitbrengen over) het team en het proces. Op verzoek van verschillende senior marketeers uit de NIMA-achterban programmeert NIMA Classes & Events daarom dit voorjaar Digital Marketing Management (6 februari). Lees hier meer over deze Masterclass.
Team Classes & Events heeft bovendien Marketingfacts-oprichter Marco Derksen aangetrokken als gastdocent die bekend staat als dé digital marketing-specialist. Of het nu gaat over marketing in de online wereld of de inzet van verschillende digital marketing-tools en technieken.
De Masterclass Digital Marketing Management is een spoedcursus voor marketeers die echt heel goed zijn in marketing, maar een heads-up willen op de terreinen die het vaakst worden bedoeld als het over digital marketing gaat. Want alles wordt anders onder invloed van online marketing-methoden en -technieken. Uit verschillende onderzoeken blijkt dat marketeers een stevige uitdaging ervaren bij het aansturen van dat ‘digital marketing’ proces.
Je herkent het vast wel: een afdeling met een Team Social, SEO, e-mailmarketing en overige digitale DM, Content-teams, Online Advertising, e-commerce, CRM zelfs. Of je nu zelf digital savvy of niet: Veel marketingmanagers die dat proces, of die projecten moeten aansturen zijn zelf geen specialist in die vakgebieden. En ook dat is niet zo raar, want het gaat nogal snel. En er is nogal veel.
Tijdens de masterclass komen trends en ontwikkelingen aan bod, maar ook de betekenis daarvan voor organisaties. Maar er wordt ook stilgestaan bij de vertaling van deze ontwikkelingen naar een visie op de eigen organisatie. Waar staat de organisatie nu? Waar gaat het de komende jaren naartoe? Wat moet er gebeuren en wat zijn daarin de grootste uitdagingen?