Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
De Laat Kenniscentrum is opnieuw aangesloten als Education Partner bij het netwerk van NIMA. Vanaf komend voorjaar start het met opleidingen tot de felbegeerde NIMA vakdiploma’s. De Laat biedt (modulaire) opleidingen tot de diploma’s NIMA Basiskennis in alle vakgebieden – Marketing, Online Marketing, Sales en Communicatie – en de NIMA A Diploma’s voor Marketing en …
De PIM Marketingliteratuurprijs werd voor de 22ste keer uitgereikt. 35 marketingboeken werden dit jaar ingestuurd en vormden de longlist. Zeven daarvan haalden de shortlist.
De samenwerking tussen de brancheverenigingen, kennis- en opleidingsinstellingen is bijzonder
In aanloop naar de uitreiking van de PIM Marketingliteratuurprijs geven auteurs Eric de Haan en Ed Stibbe antwoord op de vraag: ‘Waar moeten marketeers in 2025 op letten?’
Van de nieuwste marketingtrends tot het creëren van de ideale marketingmix, ze leggen uit hoe je heldere marketingdoelstellingen formuleert en de koopbeslissingen van consumenten leert begrijpen.
Wil je weten hoe Danique haar Diploma heeft gehaald? Ben je zelf aan het denken om een NIMA C opleiding te volgen, maar heb je twijfels hoe je dit moet aanpakken en wat je er allemaal voor moet doen? Laat je dan informeren door kandidaten die je voorgingen. Zij geven een volledig maar authentieke beschrijving over wie …
Wil je weten hoe Stefan zijn Diploma heeft gehaald? Ben je zelf aan het denken om een NIMA C opleiding te volgen, maar heb je twijfels hoe je dit moet aanpakken en wat je er allemaal voor moet doen? Laat je dan informeren door kandidaten die je voorgingen. Zij geven een volledig maar authentieke beschrijving …
Auto’s zijn emotie. Waar het gaat om marketingspecialismen spreken weinig industrieën méér tot de verbeelding dan automotive, tenslotte als branche de leverancier van een product waar ratio en gevoel elkaar flink in gesprek kunnen houden. Lead time is vaak lang, after sales ook en bij het afwegen van aankoopargumenten bepaalt strategische inzet van marketing een …
Heb je een passie voor marketing en wil je een echte impact maken? Wil je bijdragen aan het vergroten van de invloed en effectiviteit van marketing? Verbind je dan als partner aan NIMA. Door een partnerschap aan te gaan, kun je niet alleen jouw betrokkenheid bij marketing onderstrepen, maar ook je bedrijf zichtbaar verbinden met …