Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Dit artikel neemt je in tien stappen mee naar een praktisch en meetbaar marketingplan, juist gericht op dat midden- en kleinbedrijf.
De Laat Kenniscentrum is opnieuw aangesloten als Education Partner bij het netwerk van NIMA. Vanaf komend voorjaar start het met opleidingen tot de felbegeerde NIMA vakdiploma’s. De Laat biedt (modulaire) opleidingen tot de diploma’s NIMA Basiskennis in alle vakgebieden – Marketing, Online Marketing, Sales en Communicatie – en de NIMA A Diploma’s voor Marketing en …
Je opleidingsbudget is vrijgemaakt om te gebruiken, niet om te laten liggen. Wie investeert in zichzelf, investeert in de toekomst. En die toekomst begint nú.
Marketing wil informeren, sales wil converteren. En daarin zit de kern van het probleem als het op de buyer journey aankomt.
De PIM Marketingliteratuurprijs werd voor de 22ste keer uitgereikt. 35 marketingboeken werden dit jaar ingestuurd en vormden de longlist. Zeven daarvan haalden de shortlist.
Zoals een goede marketingbijeenkomst betaamt: het ging niet alleen over strategieën en modellen, maar vooral over het maken van impact. De highlights:
The New School is educatiepartner van het NIMA en kan daardoor beschikken over een divers netwerk van professionals.
De samenwerking tussen de brancheverenigingen, kennis- en opleidingsinstellingen is bijzonder
Door de Europese uitrol van de SMP-titel naar zes landen en de toetreding van 15 nieuwe Nederlandse SMP’s, afgelopen oktober, heeft de Community dit jaar een stevige boost gekregen.