NIMA bouwt zijn diplomaregister om tot marketing-cloud

Nieuwe NIMA-site en MyCareer bieden interactief platform voor members en gediplomeerden

Amsterdam, 7 juni 2016 – Om marketingprofessionals in de gelegenheid te stellen zich goed en vindbaar te profileren, lanceert NIMA MyCareer. De introductie van het moderne interactieve platform met relevante extra’s valt vrijwel samen met de introductie van de nieuwe NIMA-site.

Als beroepsvereniging en exameninstituut voor professionals in marketing, communicatie en sales houdt NIMA zorgvuldig bij wie over welke NIMA-diploma’s beschikt. maar ook wie geregistreerd staat als Senior Marketing Professional of Register Marketeer, wie tot welke NIMA-platformen behoort en welke events in het kader van permanente educatie zijn bezocht. Het bekende NIMA Diplomaregister werd in de afgelopen jaren een steeds lastiger doorzoekbare database, vooral voor wie bijvoorbeeld niet precies weet wat iemands geboortedatum is. Tijd om daar verandering in te brengen en er een dynamisch startpunt naar de hele NIMA Portal van te maken.

Kennis en competenties
Bij de totstandkoming van het nieuwe platform heeft NIMA samengewerkt met softwareleverancier Paragin, gespecialiseerd in het in kaart brengen van competenties, het ontdekken van talenten, het toetsen van kennis en het erkennen van verworven competenties. In de toekomst wordt het met dit platform bijvoorbeeld ook mogelijk om een EVC-procedure te starten en alsnog een NIMA Diploma te verkrijgen. Op de vernieuwde NIMA-website is MyCareer een interactief platform voor NIMA Members en gediplomeerden. De omgeving vervangt niet alleen het huidige register, maar wordt de ingang naar interessante en waardevolle extra’s. De zoekfunctie is sterk vereenvoudigd, waardoor marketeers, maar ook HR-managers met een aantal (delen van) criteria een lijst aan gediplomeerde en gecertificeerde marketeers kunnen vinden.

Quickscans
Professionals in marketing, communicatie en sales zijn in MyCareer veel beter vindbaar en kunnen desgewenst zelf relevante elementen toevoegen aan het eigen commercieel paspoort, zoals alle behaalde diploma’s – ook die zijn behaald in regulier onderwijs. Alle NIMA-gediplomeerden en huidige members kunnen een eigen inlog aanmaken waarmee zij hun vermelding kunnen personaliseren. Daarnaast vinden Study Members – leden die zijn ingeschreven voor een aanstaand NIMA Examen – er digitale oefentoetsen en kan iedereen er quickscans uitvoeren om te zien of een marketing-cv bijvoorbeeld in aanmerking komt voor de titel Senior Marketing Professional (SMP). Voor gecertificeerde marketeers zijn er besloten communities te vinden. Zij kunnen in de nieuwe MyCareer-omgeving hun permanente educatie bijhouden en via personal branding zelf aangeven wat er zichtbaar is van hun profiel.

Voor organisaties, HR-professionals en opdrachtgevers die in contact komen met marketeers uit het NIMA-netwerk biedt de NIMA MyCareer-omgeving een duidelijk overzicht om marketingprofessionals te beoordelen op kennis en vaardigheden.