NIMA bundelt vanaf 2025 zijn Marketing Masters

NIMA, beroepsvereniging voor professionals in marketing, lanceert in 2025 een nieuw netwerk waarin ervaren strategische marketeers worden verenigd: de NIMA Marketing Masters. Daarmee wordt een netwerk van ontsloten voor marketingprofessionals met de nodige ervaring en kennis om marketing op bestuurlijk niveau te vertegenwoordigen.

Het nieuwe netwerk wordt een eigen NIMA Community, met een bestuur dat toeziet op de activiteiten en de kwaliteit van de commissie-activiteiten. Op dit moment wordt het netwerk, de commissies die activiteiten voorbereiden en het programma nog ontwikkeld. Tot die activiteiten behoren in ieder geval Intervisiesessies, rondetafelsessies, Science Meet Ups, studiereizen, het jaarlijks CMO Diner en het RM Diner. Het nieuwe netwerk streeft naar een goed uitgebalanceerde jaaragenda, waardoor aangesloten leden regelmatig waardevolle bijeenkomsten kunnen bijwonen zonder overbelasting. Een eigen ledencommissie besluit over de toelatingscriteria. In de loop van dit najaar zal meer bekend worden over de wijze waarop het netwerk wordt samengesteld en gepositioneerd.

Binnen NIMA bestonden al verschillende netwerken van ervaren marketeers voor verschillende verenigingsonderdelen. Het nieuwe verenigingsonderdeel verplaatst voor een deel de activiteiten die eerder los werden georganiseerd voor gecertificeerde Register Marketeers, Senior Marketing Professionals, het Marketing Executive Center en binnen verschillende communities. Rob Overduin, directeur/voorzitter van NIMA, benadrukt dat het nieuwe : ‘De Marketing Masters vertegenwoordigen de NIMA-leden die qua ervaring en scholing op gelijkwaardig niveau werken, waardoor ze van elkaar kunnen leren en elkaar kunnen leren kennen. We weten allemaal dat hooggekwalificeerde professionals in marketing inmiddels kunnen kiezen tot welke netwerkclub ze willen behoren, maar NIMA is de enige partij die dat als vereniging zonder winstoogmerk kan doen. Daarmee blijven we onafhankelijk, houden we de jagers op en verzamelaars van opdrachten buiten de deur en kunnen ons richten op de missie en taak van NIMA: de relevantie van marketing binnen organisaties vergroten.’