Ruim tien jaar heeft het bestuur van de NIMA Community Wereldmarketeers zich ingezet om thema’s zoals duurzaamheid, purpose en MVO hoog op de agenda van marketeers te krijgen. Als wij anno 2022 terugkijken, dan zien we dat er veel is gebeurd en bereikt. Marketeers zijn zich bewust van deze thema’s en welke rol zij hierin kunnen spelen.
Hoewel de Community Wereldmarketeers stopt, blijft er werk aan de winkel. Bijvoorbeeld als het gaat om het ontwikkelen van duurzame innovaties en businessmodellen of het voorkomen van green- of purposewashing, wat door een brede groep (marketing) professionals gelukkig ook wordt opgepakt. Duurzaamheid, purpose en MVO worden in de vakmedia uitvoerig besproken en komen veelvuldig aan bod in de activiteiten die NIMA organiseert, zoals NIMA Marketing Day én in de andere community-events.
NIMA roept als beroepsvereniging marketeers op om impact te maken met marketing, altijd met het oog op het toevoegen van waarde op maatschappelijk én economisch gebied. Doordat duurzaamheid nu is verankerd in de breedte van de NIMA activiteiten, is het niet meer nodig dat er een aparte community is. Het doel om als marketing echt een bijdrage te leveren aan de maatschappelijke uitdagingen blijft echter onverminderd hoog.
De Wereldmarketeers Community heeft een waardevolle bijdrage geleverd aan de beweging naar meer betekenisvolle, duurzame marketing en daarmee vele marketeers weten te inspireren. Dank aan alle Wereldmarketeers die hieraan hebben bijgedragen en hebben deelgenomen aan alle activiteiten, zoals de Wereldcafés, Bedrijfsbezoeken, Marketing Meets MVO events, masterclasses en de Impact Marketing Challenges voor jong marketingtalent.