Waarom zou je als bedrijf een duurzame propositie ontwikkelen? Hoe kan je als Young Professional waarde toevoegen aan het bedrijf en de maatschappij? En hoe pak je dit aan in jouw eigen bedrijf? Dat zijn een aantal van de vragen waar vijf teams van Young Professionals zich de komende tijd mee bezig gaan houden tijdens de NIMA Impact Marketing Challenge.
Vijf organisaties gaan de komende tijd deze challenge aan: Aegon, Agrio, Deloitte, Friesland Campina en Hogeschool Utrecht. Vijf diverse organisaties die elk hun eigen markt en uitdagingen hebben, wat het mogelijk maakt om van elkaars aanpak te kunnen leren. Waarom die focus op maatschappelijke impact? Paul Polman, CEO van Unilever, stelt dat bedrijven niet kunnen bestaan in maatschappijen die niet succesvol zijn. Als bedrijf is het daarom essentieel om rekening te houden met (het succes van) de maatschappij en de eigen impact daarop. Kortom, een maatschappij verder helpen is ook in eigen bedrijfsbelang; het mes snijdt aan twee kanten. Daarnaast vindt maar liefst 70 procent van de consumenten het belangrijk dat bedrijven duurzaam ondernemen, en 47 procent vindt het zelfs belangrijk bij het maken bij een aankoop. Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen is dus niet alleen defensief, maar ook steeds meer een toevoegende waarde voor bedrijfsvoering en de gehele maatschappij. Met MVO bescherm en versterk je jouw merk.