In maart 2019 start de eerste editie van de NIMA Impact Marketing Challenge. In dit programma ontwikkelen jonge marketingprofessionals nieuwe proposities voor de eigen organisatie om hun maatschappelijke impact te vergroten en hun marktpositie te verbeteren. In de challenge leren de marketingtalenten om baanbrekende initiatieven te ontwikkelen met meerwaarde voor de maatschappij, de doelgroep én het eigen bedrijf. Daarbij is er aandacht voor het creëren van draagvlak en het ontwikkelen en nemen van leiderschap.
Het programma vindt verspreid over een periode van drie maanden plaats, waarin de deelnemers hun bedrijf vertegenwoordigen en werken aan hun case onder begeleiding van experts uit de beroepsvereniging voor professionals in marketing. Bedrijven schrijven zich bij voorkeur in met teams van circa 3-4 young potentials. De Nima Impact Marketing Challenge richt zich op bedrijven, waarvan het management gelooft in het belang van ondernemen met maatschappelijke meerwaarde en er voor openstaat de weg hiernaar toe te versnellen door het enthousiasme en de denkkracht van young potentials te benutten. Het streven is dat door de zichtbaarheid van het programma ook andere medewerkers en marketeers binnen de deelnemende en andere bedrijven geïnspireerd raken om stappen te zetten en impact te maken.
De NIMA Impact Marketing Challenge is een initiatief van de community NIMA WereldMarketeers en wordt mogelijk gemaakt met support van NIMA en de community Young Professionals. In het eerste seizoen streven de initiatiefnemers naar 30 deelnemers van 10 bedrijven.
Lees het interview met (mede)initiatiefnemer Bart Bruggenwirth