Let op! NIMA Marketing Day 2020 is vanwege de coronauitbraak verplaatst naar 1 september! (Lees meer)
Het contrast met een zomerse 18 juni kon bijna niet groter. Op een grauwe en grijze woensdagnamiddag in januari schoven bijna twintig vakgenoten aan voor een brainstorm over het programma van de NIMA Marketing Day – die traditioneel op de donderdag het dichtst bij de langste dag van het jaar valt. Vanaf deze week wordt de lange verlanglijst, samengesteld door de deelnemers aan de NMD-brainstorm gemaild, gebeld en als het nodig is gestalkt. Enig criterium is dat het de marketeer (ondernemer, marcomprof) zélf is die het verhaal komt doen.
De NIMA Marketing Day, die dit jaar voor de vierde keer wordt georganiseerd in DeFabrique in Utrecht/Maarsen, is in een paar jaar uitgegroeid tot een dag voor héél NIMA, maar het event is nadrukkelijk géén verenigingsdag. Een centraal thema is er niet écht, of het moet marketing zelf zijn, maar de ondertitel Work-Life-Marketing die al vier jaar meegaat illustreert al dat de dag draait om professionals in marketing, communicatie en sales zélf.
De vijftien thema’s (en evenzovele zalen met een capaciteit van 100 stoelen) werden in november bekendgemaakt. Deze bieden de bezoeker vijf tijdslots, verdeeld over de dag zodat bijeen 75 presentaties worden verwacht. Dat – samen met twee key notes en een doorlopend programma in de grote zaal, maakt dat bezoekers kunnen kiezen uit meer dan 80 ‘brand stories’. De twintig enthousiastelingen van de NMD Adviesraad bogen zich over de vraag welke merkverhalen, bedrijven, marketingstrategieën en cases het best zouden passen bij de zalen. Met liters cola en een hele grote stapel pizza’s werden de ’tracks’ één voor één besproken en tips uitgewisseld over goede sprekers en bewonderenswaardige organisaties om het programma mee te vullen. Daarnaast zijn alle spreker-suggesties die in de afgelopen weken zijn aangedragen besproken en op waarde geschat. Een aantal NIMA Communities nam via een vertegenwoordiging deel aan de Adviesraad, om toe te zien op ‘genoeg B2B’, voldoende Young Marketeers in het programma of extra aandacht voor ondernemers naast al het marketinggeweld.
In de loop van de komende weken krijgt het programma gestalte. Evenals voorgaande jaren kunnen 1000 NIMA Members zich gratis registeren als deelnemer aan de NMD. Begin februari wordt de registratie-module van de site opengezet voor aanmelden en kunnen ook niet-Members een ticket bemachtigen. Via de NIMA-nieuwsbrief worden Members daarvan op de hoogte gehouden.
Zin om in de stemming te komen? Bekijk hier de NMD 2019 Aftermovie!
Foto’s bij dit artikel: Peter van Woensel Kooy – MarketingTribune