Vorige week is bekend gemaakt dat NIMA Marketing Day (NMD) plaats zal vinden op donderdag 9 september aanstaande. De tien thema’s zijn inmiddels vastgesteld en de NMD Adviesraad wordt bijeengeroepen. De organisatoren NIMA en BBP Media zijn op zoek naar ideeën en briljante merkverhalen.
Het NMD-programma is een knap staaltje crowd sourcing. Wil je meedenken en beslissen over het programma, de sprekers en de onderwerpen: Je bent van harte welkom! Op donderdag 15 april, 16.00 uur as komt de NMD Adviesraad eenmalig virtueel bijeen voor een brainstorm. NIMA Member of niet, laat het weten als je daarbij wilt zijn en mee wilt bepalen wie er straks op het podium staat.
NIMA Marketing Day van 2021 zal net als de edities vóór corona worden opgediend als een marketingfestival waar de marketingspecialisten en ondernemers met de vingers aan de knoppen een hoofdrol spelen. Echte verhalen over echte marketinguitdagingen die soms geweldig uitpakken en soms wat minder, maar waar je altijd iets van opsteekt. De thematracks zijn weer verdeeld over tien zalen met een capaciteit van 100 bezoekers per zaal, waarbij uiteraard wordt uitgegaan van een redelijk genormaliseerde situatie voor live events na de zomer.
Aan het begin en aan het eind van de Marketing Day is er een key note-spreker, tussen die twee key notes kunnen bezoekers in vijf tijdslots en verdeeld over tien zalen een keuze maken uit evenzovele actuele marketingthema’s: van diepe marketingstrategie tot slimmigheidjes in de marketingexecutie. Marketeers spreken over hun opgedane ervaring tot beroepsgenoten uit de marketingpraktijk. NMD wordt daarbij mede mogelijk gemaakt door een beperkt aantal sponsoren en partners die een van de zalen kunnen hosten en daar een presentatie voor hun rekening kunnen nemen.
De tien thema’s van NIMA Marketing Day 2021:
- Creativity & Campaigns
De showroom van het vak – Hoe creativiteit en intelligente campagnestrategie hebben bijgedragen aan marketingsucces. - Data & Analytics
Tot het niveau van voorspellende analyses en daar voorbij – Data vergaren is er één, er bruikbare inzichten uithalen gaat nog een stap verder. - Markets & Intelligence
Wat willen mensen nou echt? – Inzichten over de beleving van consumenten, hun wensen, dromen en verlangens. Wat kúnnen en willen we weten van een wereld in transitie? - Innovation & Technology
Rennen of stilstaan en luisteren? – Een greep uit de snel veranderende omgeving van digitalisering, waarbij hypes en relevante trens nadrukkelijk uit elkaar worden getrokken. - Branding & Positioning
Het mooiste en (misschien) moeilijkste onderdeel van het vak – Wat verkoop je aan wie en waarom? Over gemaakte keuzes en genomen afslagen. - Customer Journey
Een reis door de funnel – Welke zichtbare en onzichtbare touch points doet een klant aan tussen ‘kennen’ en ‘kopen’. - Tools & Martec
De digitale gereedschapskist – Er is steeds meer mogelijk, maar daardoor wordt het soms ook gecompliceerder. Eerlijke verhalen over verwachting die soms werd overtroffen, en soms niet. - Science & Education
De laatste bevindingen – Geen vak zo gebaat bij permanente educatie en het bijhouden van nieuwe insights als marketing. Over de toepassing en werking van de laatste wetenschappelijke inzichten. - Marketing & Sales alignment
Het huwelijk van twee afdelingen – Conversie is de heilige graal van het marketing- én salesvak, dus is alignement van beide afdelingen en beide bedrijfsfuncties cruciaal. Commercieel succes begint bij een sterke focus op ‘wat we eigenlijk willen’ in B2B en B2C. - Inspiration & Experience
Zo heb je ze nog niet eerder gehoord – Bijzondere verhalen, marketing volgens het boekje of juist cases die hun boekje te buiten gingen
Wil je meedoen aan de Adviesraad? Laat het ons weten via events@nima.nl.