Veertig presentaties in tien tracks verspreid over tien voormalige onderdelen van de voormalige veevoederfabriek staan inmiddels geprogrammeerd op de NIMA Marketing Day, de dag dóór en vóór professionals die werken en leven in marketing.
Beauty Cases
In de loop van deze en volgende week ontvangen alle NIMA Members een instructiekaart met uitnodiging te registreren via www.nimamarketingday.nl. Voor Business Members is het aantal gratis inschrijvingen afhankelijk van hun type membership. Nadat in de afgelopen weken een lange rondreis is gemaakt langs NIMA Members in alle hoeken en gaten van de beroepsvereniging, ontstond een soort ‘ultieme verlanglijst’ van mensen, merken en sprekers die passen bij het onderliggende doel van de dag: het delen van boeiende verhalen, prikkelende cases en insights door de praktijk van marketing, communicatie en sales. Spot on. Geen platte ‘beauty cases’ van bureaus maar echte uitdagingen met echte mensen en echte insights om te delen.
Bij het opvolgen van die lijst en het vastleggen van sprekers heeft het NIMA Marketing Day-team nauwelijks ‘nee’ te horen gekregen. Integendeel. Twee sprekers waren verhinderd vanwege ‘Cannes’ dat in dezelfde week plaatsvindt, drie waren verhinderd en van één genodigde is nooit meer iets vernomen. Alle overige marketeers en marketing-smaakmakers reageerden enthousiast en staan op 20 juni in één van de tien zalen. Inmiddels is het puzzelen op de timetable begonnen. Over twee weken verwacht NIMA het volledige en complete programma te kunnen presenteren. Een nog onvolledig, maar al redelijk indrukwekkend overzicht van alle bevestigde sprekers is intussen al hier te vinden.
Sponsorpartners
Van groot belang voor het (kunnen) slagen van de dag is het van belang een aantal sponsorpartners aan te trekken, waarbij zeer nadrukkelijk geldt dat kwaliteit gaat voor kwantiteit. Het gaat immers om een evenement voor members die daar via hun lidmaatschap ook een bijdrage voor hebben betaald. Door de beperkte mogelijkheid om via het programma deel te nemen aan het evenement gelden duidelijke criteria die evenwel moeten leiden tot een relevante win-win-win-situatie: goed voor de deelnemende sponsor, goed voor de bezoeker en goed voor het evenement. De organisatie is dan ook zeer verheugd over de eerste sponsorpartners die zich aan de eerste NIMA Marketing Day hebben verbonden. Meer informatie over sponsordeelname is te vinden op de site van het evenement.
Limonadebar
Achter de schermen is een grote operatie gaande die van de eerste NIMA Marketing Day een onvergetelijk event moet maken; veel meer in de sfeer van een festival dan een congres. Van de ov-vriendelijke ‘station valet-service’ tot ’s werelds grootste en tevens eerste Marketing Pubquiz, van de dj tot de limonadebar: alles wordt vanaf de tekentafel bedacht, want een eerdere Nationale Marketing Dag van deze omvang heeft Nederland nog nooit beleefd.
Inmiddels is de wervingsactie die moet leiden tot een groot aantal nieuwe NIMA Members van start gegaan. Voor nieuwe NIMA Silver Members geldt dat ze tot 20 juni eenmalig een kosteloos toegangsbewijs voor de NIMA Marketing Day krijgen bij hun Membership. Voor álle deelnemers – dus ook Members – geldt dat ze zich moeten registeren via de site. De registratie in combinatie met het membership wordt na aanmelding gecontroleerd.
Klik hier voor meer informatie over de verschillende NIMA Memberships