Op 20 juni vindt de derde editie plaats van de NIMA Marketing Day, in de Fabrique in Utrecht. Bijzonder aan de marketing day is dat het programma wordt samengesteld in overleg met de members van NIMA, die daarvoor in de afgelopen weken ook tientallen ideeën aandroegen. Afgelopen week vond de bijeenkomst plaats van de NMD Adviesraad om álle ideeën en namen te bespreken om samen te komen tot een ideaal programma, waarin marketeers zich herkennen en die zowel ruimte biedt aan de bijzondere verhalen van héle grote marketingorganisaties of juist de zeer creatieve oplossingen van kleine maar slimme bedrijven.
Bijzonder aan de NMD is de focus op leren van elkaar en de mix van alles wat het marketingvak op dit moment boeiend maakt, verteld door de marketeers zélf. Uit de evaluatie van de eerste edities bleek dat verreweg de meeste bezoekers komen met het idee om nieuwe insights te verwerven en om kennis en ervaring te delen, liefst via eerlijke verhalen over de weerbarstige marketingpraktijk.
In de loop van de komende weken wordt begonnen met het benaderen van de ‘verlanglijst’ zodat begin maart ongeveer tachtig procent van het programma ‘staat’. In de loop van de komende tijd zullen de bevestigde sprekers één voor één op de site worden geplaatst.
Vanaf half februari wordt het mogelijk om toegangsbewijzen aan te schaffen of in te schrijven als NIMA Member.