(Blog) NIMA Marketing Day: What a day!

De allereerste NIMA Marketing Day werd op dinsdag 20 juni 2017 gehouden. Op de sfeervolle locatie DeFabrique in Maarssen vond een zeer goed gevuld programma en interactie met zo’n 1000 marketeers plaats. Juniors, mediors en seniors; marketeers uit alle carrièrefasen waren aanwezig.

De dag begon met een welkomstwoord van NIMA’s Martin Huisman en een vermakelijke sessie van Teun van de Keuken over foodmarketing met sprekende beelden van producten uit de supermarkt.

Daarna begon het parallelle gedeelte van het programma: 5 rondes met elk 10 sessies binnen een bepaald thema. Er was wel even keuzestress om 5 sessies uit 50 sprekers te kiezen  maar als marketeer moet je nu eenmaal keuzes maken. In de huidige netflixiserende samenleving is het wel zo lekker om je eigen content te kunnen mixen.

Tussen de sessies door was er regelmatig tijd om zowel binnen als buiten te netwerken. Binnen waren diverse standhouders waarmee je – behalve praten en netwerken – ook nog iets kon beleven. Zo kon je bij SchaalX meedoen aan een online marketing quiz en bij Photonic kon je op de foto die meteen werd geprint . Buiten was het heerlijk genieten in de zon van een goede bak koffie en thee. Dat was een welkome afwisseling op de sessies in de soms wat verhitte zalen.

De dag werd afgesloten met een gezamenlijke sessie over MercedesBenz, een dankwoord van voorzitter Martin Huisman met de bekendmaking van de winnaars van de NIMACharity opdracht. Voor wie nog puf had en niet elders allerlei verplichtingen had, was er nog een pubquiz en een netwerkborrel met DJ.

In mijn vorige blog voor MarketingTribune heb ik mijn verwachtingen van dit event vastgesteld. Ik hoopte vooral een leuke dag te hebben, van elkaar te leren en met nieuwe inzichten naar huis te gaan. Deze dag heeft toch wel mijn verwachtingen overtroffen. Het was de hele sfeer. Er hing een relaxte vibe van sociale mensen die willen leren en het gezellig willen hebben.

Wat me het meest is bijgebleven van deze dag?
De leuke gesprekken, de boeiende sessies met onderwerpen waar ik toch echt iets mee moet gaan doen in mijn werk, de goede koffie en de relaxte sfeer. Persoonlijk vind ik het extra leuk dat ik de mensen die ik eerder via LinkedIn en Twitter heb leren kennen nu ook eens offline heb kunnen liken.

Dit blog is geschreven door Maren Spanjer, zelfstandig allround b2b marketeer en werd eerder gepubliceerd bij MarketingTribune