Goed nieuws! Organisatiepartners NIMA, BBP Media/MarketingTribune en locatiepartner DeFabrique hebben een tijdje moeten puzzelen om het haalbaar te maken en toch zoveel mogelijk mensen te kunnen ontvangen, maar we gaan ook dit jaar door met hét jaarlijkse marketing-event: De NIMA Marketing Day. Wel in een aangepast coronaproof concept met – als gebruikelijk – enorme keuze uit grote, kleine én verrassende namen op het podium die het mooiste vak ter wereld eren. De NIMA Marketing Day wordt voor één keer NIMA Marketing Week.

NIMA Member en recht op een gratis kaart op één van de dagdelen? Reserveer ‘m hier!

Alle geledingen van het vak
De NMW vindt plaats op dinsdag 1, woensdag 2, en donderdag 3 september, op locatie bij DeFabrique in Utrecht. Bezoekers kiezen zelf voor een dagdeel naar keuze om live sessies bij te wonen en vakgenoten te ontmoeten. Zoals gebruikelijk mogen NIMA Members (vanaf Gold Membership en Business Members) het event kosteloos bezoeken, mits ze zich uiteraard bijtijds registreren voor één van de dagdelen.

De bijna tachtig sprekers op het event delen ervaring, insights, kennis en ontwikkeling uit de praktijk van het marketingvak. Naast marketeers uit grote en kleine organisaties, zullen docenten uit het NIMA-classesprogramma en vakspecialisten uit alle geledingen van het vak hun opwachting maken. Een greep uit de bedrijven en sprekers die worden verwacht: Corendon, Etos, Zeeman, Rabobank, Marketing Drenthe, Cloetta (Red Band, Venco, Sportlife, Xylifresh en King), Dela, Simon Levelt, Noordhoff, Vodafone Ziggo, Westerkerk Amsterdam, Afas, Nationale Nederlanden, Triboo, Magnet Me, SRK Rechtsbijstand, Karwei, Too Good to Go, HMS Host Autoriteit Consument en Markt, Smeris Pindakaas

Live, livestream of on demand
Registratie verloopt via marketingday.nl en bezoekers kunnen zelf aangeven in welk dagdeel ze sessies willen bijwonen. Dit jaar schenken de organisatoren uiteraard extra aandacht aan de veiligheid van bezoekers en de medewerkers. Door spreiding over meerdere dagdelen en zes ruime zalen maken we het mogelijk om met beperkt aantal mensen tegelijk aanwezig te zijn, en stellen we bezoekers in de gelegenheid om presentaties live bij te wonen. Verder krijg je als bezoeker de mogelijkheid om een groot aantal sessies online bij te wonen via de livestream én je kunt ze later bekijken op een moment dat het uitkomt.

Marketing is onmisbaar
NIMA-directeur Kirsten Andres: ‘Hopelijk vinden nieuwe en vaste bezoekers het, net als alle sprekers, partners, vrijwilligers én Team NIMA mooi en waardevol om juist nú samen marketingkennis, ervaring en inspiratie op te doen en te delen. We weten nog niet wát het najaar gaat brengen, maar wel dat marketing onmisbaar is, dus mis je marketingupdate niet. Bepaal zelf wie je bezoekt en bestel je ticket. We hopen je op deze manier met de Nima Marketing Week toch – live of online – een goede start te geven na die welverdiende vakantie.’

De NIMA Marketing Day 2020 stond oorspronkelijk gepland op 18 juni jl., maar kon vanwege de coronauitbraak niet op die datum plaatsvinden. Bij de voorgaande drie edities liep het aantal geregistreerde deelnemers op tot de maximumcapaciteit van bijna 2000 bezoekers in 2019. De dag kenmerkt zich door aandacht voor de breedte van het marketingvak en – functie en de aanwezigheid van veel sprekers die vanuit de marketingpraktijk van hun organisatie kennis en ervaring delen. Het programma is samengesteld in overleg met de NMD Adviesraad. De NIMA Marketing Day wordt georganiseerd door marketingberoepsvereniging NIMA, de redactie en het uitgeefteam van vaktitel MarketingTribune.