In het bijzijn van de meeste auteurs is het NIMA Marketingfacts Jaarboek 2025 officieel gelanceerd op het hoofdkantoor van NIMA. Het jaarboek – inmiddels een vaste waarde in het marketingvak – biedt diepgaande analyse van de nieuwste trends, inzichten en best practices binnen het vakgebied.
Het naslagwerk is bedoeld voor marketingprofessionals, studenten en docenten die up-to-date willen blijven in een sector die voortdurend in beweging is. Met bijdragen van meer dan 25 marketingexperts biedt het NIMA Marketingfacts Jaarboek 2025 een breed spectrum aan onderwerpen, van AI en branding tot data-analyse. Het boek is opgezet als een praktische gids die helpt om complexe marketingvraagstukken beter te begrijpen en direct toe te passen in de praktijk.
Volgens Dorkas Koenen, CMO van Rabobank, is het jaarboek een onmisbaar hulpmiddel voor marketingprofessionals die in complexe markten de juiste keuzes moeten maken. ‘Simpelweg de feiten kennen helpt je als marketeer om de juiste beslissingen te nemen, zeker in markten die steeds complexer worden. Daarom is het Marketingfacts Jaarboek een ‘vaste waarde’ in mijn dagelijkse werk’, aldus Koenen.
Een must-have voor de serieuze marketeer
Marc van Eck, Chief Growth Officer bij TBWA en onafhankelijk boardroom consultant, benadrukt dat goed geïnformeerd zijn een voorwaarde is om te excelleren in marketing. ‘Als je als marketeer niet weet wat er speelt, kun je het spel niet spelen. Goede marketing gaat niet om gokken, maar om weten en ruiken. Het Marketingfacts Jaarboek is daarom een must voor elke serieuze marketeer.’
Ook Yvonne Nassar, Algemeen Directeur van het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen, prijst de praktische waarde van het boek: ‘Snel op de hoogte van de marketingactualiteiten, dit Marketingfacts Jaarboek helpt je ook bij de toepassing ervan.’
Waardevol naslagwerk
Het NIMA Marketingfacts Jaarboek is editie na editie een betrouwbare bron van informatie voor professionals in het vakgebied gebleken. Zeker anno nu, wanneer technologie en consumentengedrag razendsnel verandert, biedt het jaarboek dé houvast die marketeers nodig hebben om succesvol te blijven. Door bijdragen van experts is het boek niet alleen breed inzetbaar, maar ook actueel en praktisch.
Hebben, hebben, hebben
Alle leden van NIMA ontvangen het NIMA Marketingfacts Jaarboek 2025 binnenkort op hun deurmat. Ben je geen lid van NIMA, maar zou je dit naslagwerk graag in je boekenkast willen zetten? Word dan lid van NIMA – vanaf het Red lidmaatschap ontvang je gratis het NIMA Marketingfacts Jaarboek 2025. Je kunt het ook los aanschaffen voor 35 euro via NIMA Marketingfacts Jaarboek 2025.
Dit artikel is geschreven door Imke Walenberg, Hoofdredacteur van Marketingfacts.