(NIMA Masterclass) “Digital marketing in coronatijd – vier mythen ontkracht”

Meermalen onderzocht en bewezen: het verhogen van het reclameaandeel in tijden van recessie heeft meer impact op winstgevendheid dan gedurende een economische expansie. Over de afgelopen weken zijn er genoeg blogs en artikelen gewijd aan de kansen die de economische crisis biedt voor digital-brandingkanalen. Om hierin door te kunnen pakken heb ik ze op een rijtje gezet.

Corona. Nog geen drie maanden geleden deed ons dit denken aan een fris biertje, zomermaanden en lange dagen op zonovergoten stranden. Zo snel als dit beeld bij ons veranderde, zo abrupt was de impact op onze economie. In enkele weken (of zelfs dagen) ging menig bedrijf over van het beleven van een topjaar naar overleven.

Deze crisis brengt veel onzekerheid en risico’s met zich mee, waarbij snel moet worden beslist op basis van te weinig data en ervaring. Aan de andere kant is de impact van deze besluiten een stuk groter geworden. De paniek die hieruit vloeit, zorgt er vaak voor dat niet altijd de juiste besluiten genomen worden. In deze unieke situatie is het dan ook moeilijk om de juiste beslissingen te nemen.

Ook Traffic Builders heeft veel verschillende reacties van adverteerders voorbij zien komen. Zo pauzeerden ze bijvoorbeeld campagnes. In die verschillende reacties ontdekten we vier mythen op het gebied van digital marketing die wij in dit blog graag ontkrachten. Met als doel om jou als marketeer te ondersteunen in het maken van de juiste keuzes voor je eigen organisatie of klantenkring.

Mythe 1: Geen branding gedurende crisistijd

 

Lees dit artikel op

Wil je meer weten over dit onderwerp en digital branding? Schrijf je dan in voor het gratis NIMA & Traffic Builders webinar op 6 mei om 13.00 uur.