Binnen de NIMA-gelederen geldt het sprekerscorps van de Mastercourse Digital Marketing als een soort dream team. Na zeven keer een cyclus van vijf avonden te hebben lesgegeven, rechten Wilbert Pot, Tom Debruyne, Martijn Holtes, Kirsten Jassies, Mischa Coster en Antal de Waij nog één keer de rug voor een laatste serie. Het is nog niet eerder voorgekomen dat één NIMA Masterclass-serie zo lang door één team gastdocenten werd onderwezen. De huidige ‘course’ liep anderhalf jaar, maar is gaandeweg steeds aangepast aan nieuwe ontwikkelingen en insights.
‘De koek is trouwens nog lang niet nog niet op, maar we moeten wel steeds een beroep doen op drukbezette mensen’, legt Deborah Schüssel van Team NIMA uit. ‘Over twee weken doen we ‘m nog één keer en dan gaat de hele Masterclass op de schop voor de najaarsprogrammmering van NIMA Classes. Dat moet ook wel, want – oh cliché maar wel heel erg waar – online marketing verandert snel.’
NIMA Mastercourses zijn kennisintensieve series van maximaal vijf avonden waarin een relevant deelonderwerp uit het marketingvak wordt uitgelicht. Met hulp van deskundigen die hun praktijkervaring delen in combinatie met een stevig theoretisch kader krijgen deelnemers een snelle kennis-update. Het instroomniveau is goed te doen voor ervaren marketeers, maar de avonden zijn wel intensief. In de Masterclass Digital worden onder meer analytics en optimalisatie, customer experience-design, social & influencers, consumer behavior en contentmarketing behandeld. De laatste course volgens deze opzet vindt plaats op vijf avonden in Utrecht. Inschrijvingen staan open voor zowel NIMA Members als niet members. Deelnemers ontvangen na afloop een certificaat van deelname. Voor persoonsgecertificeerde marketeers staat de course voor 15 PE-punten.
Schüssel: ‘Die combi van goede docenten en relevante onderwerpen heeft ertoe bijgedragen dat we ‘m zeven keer uitverkochten. Dat gebeurt niet zo vaak bij NIMA Courses, dus ja: Enorm mooi dat we deze zes nog een keer bijeen krijgen voordat we de course opnieuw gaan samenstellen. Er zijn meer digital marketing-opleidingen, maar we merken dat veel cursisten ‘m graag bij NIMA doen. Dat is mooi om te merken en maakt ook dat wij de lat hoog leggen, zowel op het gebied van lesstof als de gastdocenten die we erbij zoeken.’