Met trots kondigen we aan dat NIMA, de beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales, weer aanwezig is als netwerk van vakprofessionals in het Noorden van Nederland. Als een van de twaalf actieve community’s binnen NIMA, wil NIMA Regio Noord alle marketeers uit de Noordelijke provincies ondersteunen, waardoor de beroepsvereniging nu weer volledig is vertegenwoordigd met een Regio-community van vakprofessionals in elke windrichting van Nederland.
Het nieuwe NIMA Noord wordt geleid door een dynamisch nieuw bestuur, bestaande uit Patrick Giese (voorzitter), Folkert van der Heide RM, Sandra Arkesteijn SMP, Kees Swildens RM, Bianca de Haan RM en Hilda Boerma. Samen willen zij een golf van vernieuwing brengen en delen een visie om de kwaliteit van marketing- en marcomprofessionals in Groningen, Friesland en Drenthe te versterken.
NIMA Regio Noord staat voor verbinding. Het brengt beginnende en ervaren vakgenoten samen om hun kennis en ervaring te delen in netwerkbijeenkomsten. Deze bijeenkomsten bieden een platform om te leren van elkaar en te bouwen aan een professioneel netwerk.
Met rond de 2000 leden, een mix van bestuurders, managers, zelfstandigen en professionals uit zowel het MKB als het grootbedrijf, heeft NIMA Noord een sterke basis. De ambitie om met name te groeien binnen het MKB wordt sterk gedreven door de groei en specifieke marketinguitdagingen in dat segment, de behoefte om waardevolle kennis en ervaring uit te wisselen en actief nieuwe leden te werven in de ‘Nordics van The Netherlands’.
Rob Overduin, directeur en voorzitter van NIMA is verheugd over deze ontwikkeling en benadrukt het belang van de herstart: ‘Het is fantastisch om te zien dat NIMA nu in elke regio van Nederland vertegenwoordigd is. Het onderstreept onze missie om een inclusieve gemeenschap voor alle marketeers te zijn.’ Patrick Giese, voorzitter van NIMA Noord, deelt zijn visie: ‘De unieke dynamiek en diversiteit van noordelijke marketing-, communicatie- en salesprofessionals is ongeëvenaard. Onze ambitie voor het komende jaar is om deze community te laten groeien en het vakgebied dynamisch en levendig te houden door kennisdeling en inspirerende evenementen.’
NIMA Noord-bestuurslid Sandra Arkesteijn voegt daaraan toe: ‘Het MKB is de ruggengraat van onze economie. Door verbinding te leggen en samen te werken, kunnen we de zichtbaarheid en de toegevoegde waarde van marketing in het Noorden vergroten. Mijn doel is om dit netwerk uit te breiden, met een speciale focus op MKB-marketeers.’ Mede-bestuurslid Kees Swildens onderstreept het specifieke belang van NIMA Regio Noord voor de economie van de omgeving: ‘Het is essentieel om onze lokale marketinghelden te ondersteunen en de typisch noordelijke diversiteit te vieren. Mijn ambitie is om een levendige community te bouwen die floreert door kennis en ervaring uit te wisselen op bijeenkomsten die het verschil kunnen maken voor marketingprofessionals.’
Als een van de twaalf actieve community’s van het Nederlands Instituut voor Marketing, illustreert de heroprichting van NIMA Regio Noord de missie van de vereniging om een platform te bieden voor professionele groei en netwerken. Met een nieuw bestuur aan het roer en een duidelijke focus op de toekomst, is NIMA Regio Noord klaar om een frisse start te maken in de noordelijke provincies, waarbij marketingprofessionals in het Noorden van Nederland niet alleen worden vertegenwoordigd, maar hun werk ook gevierd en bekender wordt welke indrukwekkende prestaties er worden geleverd.
Tijd, plaats en onderwerp van de eerste NIMA Noord-bijeenkomst zal in de loop van deze maand bekend worden gemaakt. Voor wie dat beslíst niet wil missen: Marketingprofessionals uit de noordelijke provincies die kennis willen maken met het nieuwe NIMA Noord-bestuur, zelf plannen aan de community willen voorleggen of een bijdrage willen leveren worden van harte uitgenodigd om daarover contact op te nemen met de communitymanager van NIMA: Sebastiaan Hattink