Donderdag 9 mei was de NIMA Marketing Day een feestelijk dag om meerdere redenen. Niet alleen mochten we als marketing-Nederland eindelijk weer een keer samenkomen en genieten van alles wat ons mooie vak te bieden heeft. Ook mochten we als NIMA Avans verwelkomen bij de beroepsvereniging. Mickel Dielissen en Kirsty van Hintum van Avans tekenden samen met Rob van Vroenhoven en Baukje Hilarides van NIMA de overeenkomst voor een nauwe samenwerking.
Avans is de nieuwste erkende Education Partner van NIMA. Vanaf dit schooljaar gaat Avans in samenwerking met NIMA de eigen docenten verder trainen op het gebied van marketing. Van Vroenhoven noemt de nieuwe samenwerking met Avans ‘keileuk en belangrijk’. ‘Het is belangrijk dat docenten over up-to-date marketingkennis beschikken, want alleen dan kunnen ze ook de juiste kennis en kunde overbrengen op de marketeers van de toekomst.’ Dielissen sluit zich hier volledig bij aan: ‘Doel van deze samenwerking is om onze marketingdocenten goed up-to-date te houden en ons netwerk weer verder uit te breiden! Zo houden we onze opleiding Commerciële Economie goed aangesloten op de laatste ontwikkelingen in het marketingvakgebied! Deze samenwerking past goed bij onze intensieve relatie met het bedrijfsleven.’
Over Avans
Avans Hogeschool is in 2004 ontstaan door een fusie tussen Hogeschool Brabant en Hogeschool ’s-Hertogenbosch. Avans sluit aan op het onderwijs van de toekomst. De wereld verandert. Technologie wordt slimmer en data invloedrijker. Ook werk en loopbaan verlopen steeds flexibeler. Avans leidt studenten op die wendbaar en veerkrachtig zijn, zodat ze met veel kennis, vaardigheden en inzichten de arbeidsmarkt betreden. Met focus op ons onderwijs, samenwerken & onderzoek, onze organisatie en technologie & data.