Je klanten, stakeholders, relaties, medewerkers komen op dit moment niet zomaar bij je over de vloer. Hoe kun je nú bouwen aan je relaties, aan co-creaties, aan loyalty of je relatie met klanten? Een online community kan hét antwoord zijn. Maar, het is niet zo een, twee, drie geregeld. Het vraagt om een andere manier van samenwerken en een andere manier van contact en communicatie binnen je organisatie. Ben jij er klaar voor?
Begin dit jaar al, nog voor de coronacrisis, merkten we dat er een toename ontstond naar de vraag voor het bouwen van online communities. Hing het al in de lucht? We kregen begin 2020 al meer aanvragen en zien dat de vraag niet afneemt. Juist nu wordt er vanuit directies gekeken naar nieuwe mogelijkheden om klanten, stakeholders en medewerkers te verbinden in en met een online community. De crisis heeft communities niet zozeer extra hard laten groeien. Wel werd het bestaande contact frequenter, zo horen we van communitymanagers. De online communities zorgen ervoor dat de verbinding sterker kan worden in een tijd waarin we elkaar amper meer fysiek ontmoeten.
Lees dit artikel op