Energieleverancier Nuon was op 21 april gastheer (m/v) van de NIMA Top Marketing Tour van de Young Professionals. Uitgerekend op deze mooiste dag van de maand konden derhalve de openslaande deuren van het royale dakterras in het Nieuw Amsterdam-gebouw open voor een stukje ‘IRL social media’, al moesten er eerst nog redelijk wat marketingnoten worden gekraakt.
Tijdens Top Marketing Tours staan persoonlijke ontwikkeling, de marketingvisie van – ditmaal – Nuon en een inhoudelijke case over de customer journey centraal. Ruim veertig jonge marketeers met een missie bezochten het event.
Nuon vroeg de Young Profs mee te denken en dat deden ze. Zes groepen kwamen met evenzovele denkrichtingen, oplossingen en toch ook zeer kritische vragen die het marketingteam van Nuon verder kunnen helpen op weg naar optimalisatie van een duurzame en betekenisvolle relatie met klanten en prospects.
Eerder vertelden Jolanda Bakker, Directeur Marketing Operations bij Nuon en Bram Drewes, Directeur Customer Journey over hun fascinatie voor het vak, de commerciële functie en de wijze waarop het pad naar hun huidige baan is verlopen. In de vernieuwde organisatie van Nuon met zijn ambitieuze doelstellingen op klanttevredenheid en NPS, is de samenwerking tussen hun twee afdelingen essentieel. Het was mooi van hen te horen hoe totaal verschillende drivers er toch toe kunnen bijdragen dat loopbaanpaden geregeld kruisen.