Voor de een is het een stoffig platform waar je je cv bijhoudt, maar voor een veel grotere groep marketeers neemt het belang dat wordt gehecht aan LinkedIn – zeker voor zakelijke toepassing – enorm toe. Richard van der Blom, die al enige jaren de goedbezochte NIMA Masterclass LinkedIn verzorgt, is een groot onderzoek gestart naar de rol en betekenis van LinkedIn onder Nederlandse marketingprofessionals. Want inderdaad: voor veel professionals is LinkedIn inmiddels niet meer weg te denken als businesstool. Niet voor niets behoren Nederlanders al jaren tot de meest actieve gebruikers wereldwijd ruim 80% van de vaderlandse beroepsbevolking heeft een account.
Sinds de maatregelen omtrent het coronavirus zijn nog meer mensen te vinden op dit platform. Ook ervaren veel gebruikers een andersoortige activiteit en content, maar hoe zit dat nu precies? Is jouw LinkedIn gedrag veranderd? Plaats of lees jij meer of minder berichten? Ben je actiever met netwerken en uitnodigen van mensen of juist niet?
15 korte vragen, vijf minuten van je tijd en naar we hopen een hoop tips in het Marketingfacts-artikel dat volgt over standing out in the crowd op een moment dat je profiel dat ook wel kan gebruiken. Deelnemen kan via deze link Dank alvast!