Door Nanny Kuilboer
Op 9 september 2021 vindt in DeFabrique te Utrecht Nima Marketing Day 2021 plaats. Wing Cheung van Synerflow neemt een van de presentaties voor zijn rekening. Een korte kennismaking.
Wing Cheung is founder/digital strategist bij Synerflow Scalable Simplified Digital Marketing. Cheung heeft jarenlange ervaring in het ontwikkelen en implementeren van online marketingstrategieën in internationale omgevingen, maar wel op zijn eigen specifieke manier. Zijn principes staan aan de basis van alles wat hij doet en een van de opvallendste is misschien wel het verkleinen van de rol die het ego speelt in het nemen van strategische marketingbeslissingen. Met zijn onorthodoxe aanpak en insteek wil hij bedrijven in staat stellen om stapsgewijs positieve veranderingen en duurzame groei te realiseren.
Wat is jouw persoonlijke motivatie om te spreken tijdens Nima Marketing Day?
Met m’n verhaal wil ik marketeers inspireren om hun blik op marketing en de toekomst van marketing te verbreden zodat ze betere keuzes maken die op lange termijn ook werken.
Wat is je in termen van marketing de eerste maanden van 2021 het meest opgevallen?
Er is veel activiteit als het gaat om voorbereidingen van marketing in de post-coronatijd.
Heeft corona (jouw) marketing veranderd?
Jazeker, vooral als het gaat om de offline touchpoints omzetten naar digitale touchpoints en de langetermijnstrategie flexibeler maken voor onverwachte veranderingen.
Wat vind je het goede aan een samenkomst als NMD?
Dat je van elkaar kunt leren als professionals. Daarnaast is het sociale aspect iets wat we enorm hebben gemist in tijden van corona. We zijn als marketeers uiteindelijk toch sociale wezens die nieuwe dingen van elkaar willen leren.
Kun je een tipje van de sluier lichten waarover jouw NMD-verhaal gaat?
Het gaat over de onverwachte wending van marketing in de nabije toekomst.
Wat hoop je dat bezoekers van jouw sessie meenemen naar huis?
Dat niets is wat het lijkt en we op elk moment verder moeten kijken dan de data aan de oppervlakte.
Het lef om te geven: een reis naar de toekomst van marketing
#Hulpisonderweg
Waarom sommige bedrijven de komende jaren bruisen en andere onverwacht wegkwijnen? Om antwoord te krijgen op deze en andere vragen, gaan we op ontdekkingsreis. Digitaal strateeg Wing Cheung is je persoonlijke gids. Vorig jaar haalde hij zich een controversieel avontuur op de hals met #hulpisonderweg dat de gevestigde ideeën over marketing aan het wankelen heeft gebracht. Stap in de tijdmachine naar de toekomst van marketing en maak kennis met nieuwe concepten en denkwijzen die de marketingwereld de komende jaren op zijn kop zetten. Naast een goede dosis inspiratie krijg je praktische handvatten om mee aan de slag te gaan.
Dit artikel verscheen eerder op MarketingTribune