Corné Hoogendoorn is directeur marketing bij touroperator Corendon. Corona heeft de reisbranche als een van de eerste en meteen ook zeer hard geraakt, stelt hij. ‘Ik neem de bezoeker op NIMA Marketing Week mee in de wijze waarop wij hiermee omgaan en tóch kansen weten te pakken.’
NIMA Marketing Week vindt plaats van 1 t/m 3 september in DeFabrique te Utrecht. Ga hier naartoe voor meer informatie en tickets. Headliner Corné Hoogendoorn spreekt op donderdag 3 september om 09:00 uur in de Corpaloods.
Wat is het laatste nieuws bij Corendon?
De ontwikkelingen gaan snel. Helaas moeten we nog regelmatig vakanties van onze klanten annuleren, maar gelukkig zien we dankzij de lancering van het Nederlandse aanbod dat we goed inspelen op hun behoefte. Daarnaast zijn er nog voldoende mensen die wel naar het buitenland willen.
Voor welke marketinguitdaging staat Corendon op dit moment en welke rol speel jij daarin?
We zien dat een deel van onze klanten liever in Nederland blijft. Daar hebben we als benoemd goed op ingespeeld door ook Nederlands aanbod te lanceren met onder meer Costa Hollanda en recent een aantal excursiereizen voor het naseizoen. Het bereiken van onze doelgroep en aansluiten op hun wensen is de grootste uitdaging. Mensen die in Nederland vakantie willen vieren, moeten we zo min mogelijk vermoeien met aanbod naar het buitenland en vice versa.
NIMA Marketing Week vindt dit jaar zowel live als online plaats. Wat vind je van deze opzet?
Ik heb er veel zin in. De interactie met de zaal en het netwerken zijn toch duidelijke meerwaarden van live events ten opzichte van webinars. Ik vind het tof dat de content van het event breed beschikbaar is door het ook online beschikbaar te stellen.
Lees de rest van dit interview op MarketingTribune/