[NMW] Willem-Albert Bol: ‘Ons vak kent helaas veel meepraters’

Willem-Albert Bol, directeur business development bij DPG Media, belooft op Nima Marketing Week een eerlijk verhaal, waarbij hij de heilige huisjes niet schuwt. Ik ben altijd gefascineerd door verhalen van bedrijven die durven offensieve marketing te spelen. Corendon doet dat, dus ik ga zeker kijken bij de talk van Corné Hoogendoorn.

Nima Marketing Week vindt plaats van 1 t/m 3 september in DeFabrique te Utrecht. Ga hier naartoe voor meer informatie en tickets. Willem-Albert Bol spreekt op donderdag 3 september om 13:30 uur in de Copraloods.

Wat is het laatste nieuws bij DPG Media?

We zijn de afgelopen maanden druk geweest met het integreren van Sanoma in DPG. Een mooi en boeiend traject, omdat het dwingt weer kritisch naar onszelf te kijken. Waar zijn we on-par, waar moeten we onszelf een schop geven en waar kunnen we verder afstand van nemen?

Voor welke marketinguitdaging staat DPG op dit moment en welke rol speel jij daarin?

Onze zakelijke klanten willen steeds vaker verder gaan dan media-inzet alleen. Ze zoeken een commerciële partner die ook qua concept en conversie meedenkt en onderneemt. Als directeur business development kan ik met ons brede pallet aan merken en specialismen daarin helpen. Een feest om te doen, omdat de gesprekken zoveel dieper gaan dan alleen de platte deal.

Nima Marketing Week vindt dit jaar zowel live als online plaats. Wat vind je van deze opzet?

Gezien corona logisch en verstandig. Wel ben ik een voorstander van live events. Juist in een digitale tijd is face-to-face contact extra waardevol.

Waarom doen bezoekers er verstandig aan naar jouw talk te komen?

Ik hoop omdat ik een goed en zinnig verhaal heb. Ik beloof sowieso dat ik uitermate eerlijk zal zijn en tegen heilige huisjes durf te schoppen. We hebben helaas veel meepraters in ons vak die er baat bij hebben om hypes op te kloppen. Zonde en onnodig.

Welke andere sessie zou je wel aanbevelen en waarom?

Ik ben altijd gefascineerd door verhalen van bedrijven die durven offensieve marketing te spelen. Corendon doet dat, dus ik ga zeker kijken bij de talk van Corné Hoogendoorn. Zij beleven pittige tijden door corona en juist daarom innoveert het merk en probeert het nieuwe aanpakken. Soms stoten ze hun neus, maar het is altijd met open vizier. Een verademing in een vak waar angst te vaak de boventoon voert.

Hoelang blijf je op de borrel na afloop hangen?

Dat moeten we deze keer gaan zien. Veel hangt daarbij af van het niveau van de grapjes van Luuk Ros (organisator, red.). Eens kijken of corona hem goed heeft gedaan.