Op 29 maart 2018 zullen in Amsterdam de Dutch Marketing Awards 2018 worden uitgereikt aan Nederlandse bedrijven met de beste marketingprestaties. Ook worden de Marketeer of the Year én het Marketing Talent of the Year bekendgemaakt. Inzenden voor nominaties kan via de site www.dutchmarketingawards.nl. Daar is ook meer informatie te vinden over de criteria en jurysamenstelling.
Nomineren in de categorieën Marketing Company, Marketing Start Up, Marketing Scale Up of Internal Branding Company of the Year kan nog twee weken.
Iedereen die een genomineerde wil aandragen, wordt daartoe van harte opgeroepen door de organisatoren van het evenement: Beroepsvereniging NIMA en Tijdschrift voor Marketing/Adfo Groep.
De prijzen worden, evenals in voorgaande jaren, uitgereikt in zes categorieën. In januari wordt door de vakjury’s bekend gemaakt welke bedrijven en personen in aanmerking komen voor de opvolging van de winnaars van 2017: Hunkemöller, Picnic, Vegetarische Slager en Hallmark.
Om in aanmerking te komen voor een nominatie, moet de betreffende organisatie of persoon een buitengewone marketingprestatie hebben geleverd die consistent onderdeel uitmaakt van de totale ondernemingsstrategie. Ook moet de prestatie als voorbeeld dienen voor het hele marketingvak en de marketingfunctie. Anders dan veel vakprijzen die reclame, campagnes of inzet van media beoordelen, draaien de Dutch Marketing Awards om marketing als geheel.
Ook voor de twee persoonsgeboden prijzen, die voor Marketeer of the Year en Marketing Talent of the Year, zijn nominaties zeer welkom. De belangrijkste Nederlandse brancheprijzen voor marketing worden in 2018 voor de vijfde keer uitgereikt onder de naam Dutch Marketing Awards.