Ontwikkelen of stilstaan? Waar wil jij heen in 2017?
Veel marketeers kregen vorig jaar weinig weerklank bij de HR-afdeling als het ging om advies of begeleiding voor een (vervolg)opleiding of cursus. Opleidingen werden wel aangekaart tijdens functioneringsgesprekken, maar vervolgens kwam er in de helft van de gevallen geen actieve opvolging. Dit was één van de opmerkelijkste uitkomsten van het Marketing Werk en Salaris Onderzoek 2015, een initiatief van NIMA, Berenschot en MarketingTribune.
Ook dit jaar slaan NIMA, MarketingTribune, Marketingfacts en Berenschot de handen weer ineen om de stand van de marketingstaat in beeld te brengen via Marketing 17, het grote marketingonderzoek. Voor een moderne beroepsvereniging telt vooral één ding: we willen professionals in marketing, communicatie en sales met zoveel mogelijk relevante informatie, opleidingen en netwerkmogelijkheden terzijde staan. Met de informatie die we uit dit onderzoek halen, wordt voor een belangrijk deel de richting bepaald en worden de paaltjes geslagen om je in staat te stellen het beste uit je professionele loopbaan te halen.
Om die reden vragen we je eenmalig deel te nemen aan dit onderzoek. Het kost je ongeveer 20 minuten, maar het levert ons een schat aan informatie.