Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
De NIMA Marketingprijzen voor Marketing Company of the Year worden al enige decennia uitgereikt aan echte vaandeldragers van de Nederlandse marketingpraktijk.
Marketingprofessionals zijn bovengemiddeld geïnteresseerd in innovatie, adapteren verandering heel snel en denken direct in kansen. Alleen al om die reden is het fascinerend om te zien hoe generatieve AI is geland in ons vak.
In onze strategie staat ‘impact’ in plaats van ‘groei’ centraal. Vorig jaar hadden we een Net Promoter Score van 70%.
Het heikele punt: Om relevant te blijven voor je doelgroep moet je blijven vernieuwen en het effect van vernieuwing valt niet altijd te voorspellen.
Kunnen en durven we als marketing manipulatieve technieken los te laten maar óók onze beïnvloeding? Wat zou dat betekenen voor de consument?
Veel bedrijven willen, andere zijn nu al verplicht en de rest moet op termijn hun wagenpark op enige manier verduurzamen. Dit levert ondernemers veel vragen en uitdagingen op
Precies in de meest ingewikkelde zakelijke aankoopprocessen
wordt vaak complet voorbijgegaan aan de psychologie van de ‘unit’ die de ‘decision’ moet maken.
Samenwerking tussen de sales-tijgers en marketing-wolven is superbelangrijk. Maar dat betekent niet dat dominante salestijgers de overhand mogen krijgen in de marketingroedel.
Wie antwoord op de vraag zoekt wat marketing voor een familiebedrijf zo bijzonder maakt is dit een must go. Op donderdagmiddag 12 september van 15.00 tot 19.00 uur vindt een bijzondere kennisbijeenkomst plaats van NIMA Regiocommunity West. Ditmaal gaan de westerlingen op bezoek bij het authentieke familiebedrijf Henri Willig in het mooie en vooral piepkleine …
‘De drijfveren van mensen: Wat los je voor ze op? Seth Godin is een voorvechter van die marketinggedachte: ‘waarde toevoegen’.
De young profs spraken onder meer over hun ervaring met het bijzondere krachtenveld waar B2B-marketeers in verzeild raken en die eigen is aan lange lead times, het vullen van sales funnels en het aanleveren van gekwalificeerde leads.
We zijn niet zomaar een bank, SNS is een menselijke bank. Daarom: ‘Eerst de mens. Dan het geld.’
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.