Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Koffiedik Kijken mag met enig recht tot de evergreens van de vaderlandse marketingcommunicatie-events worden gerekend. Met liefst vijf organiserende partijen is het gezelschap dat komt opdraven voor trends in reclame en media redelijk omvangrijk en ook behoorlijk gemêleerd: vakgenoten die bij bureaus zijn aangesloten, zelfstandigen, ‘mediamensen’, uitgesproken onlinies. Er liep zelfs een autocoureur tussen. Ánder typisch …
Het seizoen van goede voornemens is nog in volle gang. Zo ook het goede voornemen van NIMA Young Professionals en BigShots om vakgenoten te inspireren met tips en insights. Geen beter moment dus, om het jaar fris in te gaan met drie marketingwijsheden van NN Group. In de serie Marketingbazen, geproduceerd door Big Shots in samenwerking …
The stark lack of diversity within marketing is a ticking timebomb with the potential to undermine the future creativity and relevance of the industry for years to come. The 2020 Marketing Week Career and Salary Survey reveals that a staggering 88% of the 3,883 respondents identify as white, with just 4% identifying as mixed race, …
Waar de één in een webcaregesprek vooral kiest voor woorden als vervelend, sorry, of helaas om medeleven richting een klant te tonen, focust de ander zich op het (direct) bieden van een oplossing – vaak zonder deze woorden te gebruiken. Er is niet één kant-en-klaar recept voor het tonen van sympathie in gesprekken met klanten. Hoe zit het nou met …
Marketers are re-assessing their spending plans for 2020, according to a WARC report, embracing a renewed focus on brand-building with long-term impact over performance marketing with short-term payoffs. A pivot back to brand is the main theme highlighted in the Economy chapter of WARC’s Marketer’s Toolkit 2020, an annual report that assesses the influe Lees dit …
Als marketeer ben ik groot fan van growth hacking. Op het moment dat je binnenstapt bij een growth hacking bootcamp voel je direct de positieve energie van ’the new kid on the block’ die erop gericht is ‘old school marketing’ opnieuw uit te vinden. Maar past dit proces van ‘leren door te proberen’ ook bij het neerzetten van een …
Inbound marketing is de kunst om te worden gevonden door klanten vanuit de doelgroep, zonder die te storen met meer opdringerige marketinginstrumenten als advertenties, direct mailing, cold calling en dergelijke. Althans, dat is een opvatting, want zoals bij meer trending topics in marketing lopen de meningen nog wat uiteen over de exacte definitie. Waar de …
Rory Sutherland writes in his book Alchemy about what he calls the two different approaches to business. There is the ‘tourist restaurant’ approach, where you try to make as much money from people on a single visit; and the ‘local pub’ approach, where you may make less money per visit, but more over the long …
Auteur Coen de Bruijn durft het aan om een boek te schrijven over een onderwerp waar elke marketingprofessional van zegt dat het belangrijk is. Maar als puntje bij paaltje komt hebben we als professionals best moeite om aan te geven wat het resultaat of de performance van een strategie gaat worden en daarop aangesproken te …
Dit jaar hebben we een oude traditie in ere hersteld: eens in het kwartaal een bloggersborrel. De vaste gasten kennen inmiddels de locatie: Mooie Boules in Amsterdam Oost. Ook in het nieuwe jaar willen we weer geregeld afspreken met onze trouwe bloggers want Marketingfacts kan niet bestaan zonder al die fanatieke gastauteurs. Daarom vanaf deze plek een …
Slecht nieuws voor liefhebbers van evidence-based besluitvorming: nieuw onderzoek laat zien dat het uitvoeren van experimenten om beslissingen op te baseren weerstand oproept. Zelfs als mensen er niets op tegen zouden hebben als willekeurig een van de opties zou worden doorgevoerd. Als nog onbekend is welke aanpak het beste werkt, wordt het uitvoeren van een gerandomiseerd experiment …
Buyer persona’s opnemen in je marketingstrategie levert 124 procent meer leads op. Klanten voelen zich beter begrepen en je kunt betere content en campagnes maken. Toch heeft het voor veel mkb-bedrijven geen hoge prioriteit. Tijdrovend, te duur en kennis-afhankelijk. Bovendien denkt men vaak al genoeg over de doelgroep te weten. Gelukkig is het maken van een …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.