Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
The chief executive has decided to gather the leadership together to devise a new five-year plan for growth. And wants total focus. Away from distractions. Away from devices. Somewhere different, quiet, literally above the fray. A hot air balloon has been prepared. Inside the basket now sit the heads of finance, operations, legal, sales, information, …
From the climate crisis to plastics pollution, people everywhere are increasingly concerned about the environment, and marketers need to have a response in 2020 to the growth of “conscious consumerism”. Over the past year, the work of campaigners such as Greta Thunberg, and the Extinction Rebellion movement in the UK, has pushed the environment up …
Beddenfabrikant Auping gooide in 2018 het campagneroer drastisch om en introduceerde de slogan ‘Met Liefde’. Het doel: een ‘love brand’ worden. Dat lukt. Toch is het slechts één laag van de marketingaanpak. Marketingmanager Ine Stultjens onthult hoe Auping zichzelf op verschillende fronten ontwikkelt en zo bijdraagt aan een wereld waarin mensen zich beter voelen. Het …
Welk soort marketing moet ik me voorstellen bij aandachtsmarketing? Misschien heb ik iets gemist, maar dit ben ik in alle marketingopleidingen nog niet tegen gekomen. Tijdens het lezen van het boek ‘Aandachtsmarketing’ merk ik vrij snel dat aandacht eigenlijk meer een marketingcommunicatie-topic is dan pure marketing. Zonder aandacht is communiceren nutteloos. Aandachtstrekkers Auteur Klaas Weima komt …
Marketing neemt in de meeste organisaties een nogal centrale rol in. Niet dat alles om marketing draait, maar de afdeling of ‘de functie’ is voor veel bedrijven een soort baken van vooruitgang: nieuwe markten, nieuwe kansen, nieuwe concurrenten, nieuwe proposities, nieuwe campagnes, nieuwe methoden. De blik is veelal gericht op nieuw. Verandering is our middle …
NIMA Education Partner, ICM Opleidingen & Trainingen, is voor de zesde keer op een rij verkozen tot de beste opleider binnen de categorie Opleiding & Onderwijs. Een keer per jaar worden de awards voor Beste Opleider van Nederland toegekend door Springest, het vergelijkingsplatform voor opleidingen. Er waren awards te verdelen in 17 opleidingscategorieën 5 speciale …
Generaties marketeers kregen in hun loopbaan te maken met één van de meest innemende professionals in het vak, al werden daarbij ook heel wat peentjes gezweet en vast ook wel eens binnensmonds gevloekt. NIMA-examinator Dick Glaser, neemt na twintig jaar examineren op 73-jarige (!) leeftijd afscheid. Dick was in die jaren zeer betrokken bij NIMA …
Tijd om vooruit te kijken naar de trends voor 2020. In deze blog zet ik zeven belangrijke contentmarketingtrends op een rij, inclusief een korte learning. Lekker praktisch dus. Lees mee en bekijk hoe jij komend jaar nog meer uit je contentmarketing haalt. Data als drijvende kracht achter je content én design. Dat is iets dat …
Recent criticism of online ad effectiveness is just the latest instalment of a long-running debate over whether advertising does what it says, but a senior strategist says the the idea that online advertising is the new dotcom bubble is too simplistic. That was the argument put forward in a widely read article from November 2019 by the …
Koffiedik Kijken mag met enig recht tot de evergreens van de vaderlandse marketingcommunicatie-events worden gerekend. Met liefst vijf organiserende partijen is het gezelschap dat komt opdraven voor trends in reclame en media redelijk omvangrijk en ook behoorlijk gemêleerd: vakgenoten die bij bureaus zijn aangesloten, zelfstandigen, ‘mediamensen’, uitgesproken onlinies. Er liep zelfs een autocoureur tussen. Ánder typisch …
The stark lack of diversity within marketing is a ticking timebomb with the potential to undermine the future creativity and relevance of the industry for years to come. The 2020 Marketing Week Career and Salary Survey reveals that a staggering 88% of the 3,883 respondents identify as white, with just 4% identifying as mixed race, …
Waar de één in een webcaregesprek vooral kiest voor woorden als vervelend, sorry, of helaas om medeleven richting een klant te tonen, focust de ander zich op het (direct) bieden van een oplossing – vaak zonder deze woorden te gebruiken. Er is niet één kant-en-klaar recept voor het tonen van sympathie in gesprekken met klanten. Hoe zit het nou met …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.