Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Kindermarketing en peuters targeten? Moet kunnen! Alva van Beek

Mogen bedrijven jouw kind inzetten als marketingkanaal? Mogen ze twee- tot zesjarigen targeten en beïnvloeden? Of moeten we dat niet willen? Een delicaat onderwerp, en daarom de vraag: moeten we stoppen of doorgaan met marketingcommunicatie gericht op kinderen tot zeven jaar? Wat vind jij? We horen graag je mening in de comments. Bovenstaand vragen die mij …

Lees meer
Van Fact Based tot Marketing Accountability: Meet Marketing 2020! Alva van Beek

  Het programma van Marketing 2020 is rond: een bijzondere cyclus Masterclasses die NIMA aanbiedt aan vakgenoten die weinig tijd en veel ambitie hebben om het verschil te maken. Meetbaar, haalbaar en schaalbaar. In vijf avonden krijg je: Klantgedrag & Customer Insights 2020, Fact-based & Evidence based marketing, Data-analytics, ROI, accountability & attributie en Customer …

Lees meer
NMD 2020 Dít worden de thema’s; Adviesraad zoekt adviseurs Alva van Beek

Let op! NIMA Marketing Day 2020 is vanwege de coronauitbraak verplaatst naar 1 september! Op 18 juni 2020 vindt de vierde NIMA Marketing Day plaats bij De Fabrique in Maarssen. Tijdens de NMD staat leven met en werken in het mooiste beroep ter wereld centraal. Deze week zijn de 15 Tracks bekendgemaakt: de themazalen waarvoor …

Lees meer
De week van Koot: nieuwe ontwikkelingen in voice en Pantone’s kleur voor 2020 Alva van Beek

En bijna is het eind van dit decennium alweer in zicht. Als piek op de vuurpijl is er dan natuurlijk het echte emotionele werk, met de kerstcommercials: het moment voor de echte storytellers. Continuïteit is een belangrijke voorwaarde voor succes en is de aanzet voor vertrouwen. In dat kerstlicht gezien heeft Jumbo de beste uitvoering …

Lees meer
Is bereik de killer van de mediastrategie? Alva van Beek

Betekent het verschijnen van ‘How Brands Grow’ van Byron Sharp in 2010 het einde van de mediastrategie? Alles lijkt immers uitsluitend nog te draaien om het realiseren van bereik. Hoe moet je je als mediastrateeg en als marketeer dan nog onderscheiden van de concurrentie? Praat mee op de Keizersgracht Conferentie van 18 december, in samenwerking met Marketingfacts. …

Lees meer
(Column Gilbert de Laat SMP) ‘Unique Buying Reason zet je USP in een nieuw daglicht’ Alva van Beek

Als opleidingsinstituut en NIMA Education Partner houden wij onze klanten op de hoogte van trends en ontwikkelingen op hun vakgebied. Dagelijks vertellen wij dan ook aan onze studenten sales en marketing dat de tijden veranderen. In de praktijk blijkt dat bedrijven nog steeds vertellen waarom ze zo goed zijn in plaats van welk probleem ze …

Lees meer
83% of marketers rip-and-replace a martech app each year — here’s why Alva van Beek

I’ve said many times that change is at the heart of modern marketing operations. It is at the very center of the “4 forces” diagram of The New Rules of Marketing Technology & Operations because it’s the dominant variable of our profession. And what’s the most common and concrete change in martech? Why changing martech …

Lees meer
Revenue Operations: A Game-Changer for B2B Marketers Alva van Beek

Revenue operations is no doubt among the hottest trends in B2B marketing. Look at Twitter, for example, and you’ll see the hashtag #revops popping up more and more frequently. So why has revenue ops continued to gain popularity and traction by the day, and how can marketers reap its benefits? First, what is revenue ops? …

Lees meer
(NIMA Masterclass) Hoe duur klinkt cognac? Alva van Beek

Muziek in campagnes kan zorgen voor sterke associaties. En natuurlijk het liefst met het merk zelf. Zodat op het juiste moment, jouw merk herinnerd wordt als relevante optie. Niets is daarin effectiever dan een muzikale trigger. Maar werkt dat ook met één enkele noot? Louis XIII probeert het in hun nieuwe campagne voor cognac. Is …

Lees meer
NIMA Education Partner introduceert Sales A in blended learning-variant Alva van Beek

Wil je graag een NIMA Opleiding volgen, maar ontbreekt het je simpelweg aan tijd? Dan is dit wellicht een uitkomst voor je. Bij Education Partner Move the Crowd kun je een NIMA Sales A Opleiding volgen in een zogenaamde blended learning variant. Dat betekent dat je thuis, achter je computer, de theorie leert en in …

Lees meer
‘Het verversen van kennis is nu sowieso een hot topic in zorgland’ Alva van Beek

Jaarlijks neemt NIMA ruim 3000 examens NIMA Basis, A, B of C af. Ongeveer driekwart van de kandidaten slaagt. Om die geslaagden én hun familie en/of vrienden in het zonnetje te zetten, organiseert NIMA 2 keer per jaar een feestelijke diploma-uitreiking. Op deze bijeenkomst, op 27 november in Leusden sprak Team NIMA met Chantal Wittenberg-Hagebeuk. …

Lees meer
Brands must address ‘digital dilemma’ while taking a stand on social issues in 2020 Alva van Beek

More brands will be taking a stand on social issues in 2020 in response to consumer expectations, according to a new trend report by Kantar. Nike for example, is continuing to take a stand for women in Asia by picking high jump record holder Cecilia Yeung as one of the stars of a new campaign …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.