Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Marketers around the world are placing greater emphasis on brand activism as they seek to use content campaigns to align brands with a trend, issue or topic that resonates with consumers, a new global study has revealed. According to World Media Group – an alliance of leading international media organisations that includes The Economist, Reuters and The …
Nederland heeft een nieuw logo met een compromistulp, maar waarom dat een goed idee is, kan niemand uitleggen. Een blog van design- en communicatiestrateeg Roel Stavorinus. Nederland heeft een nieuw logo. Het kan je niet ontgaan zijn. Het werd vrijdag gelekt en direct opgepikt door elk medium dat je maar kunt bedenken. Gelekt ja, want …
Most CMOs and CEOs admit by now that social media presence helps drive everything—PR, brand or company image, even sales. They just don’t know how to do “it” fast. That’s because social media and community-building are not something that can be done quickly. It requires you to be strategic, to start early, and to equip yourself …
De lat moet hoger. De tijd dat B2B-bedrijven alleen nog kunnen communiceren over product features, technische functionaliteiten of expertise is voorbij. Allang voorbij. Op het moment dat jij aan het nadenken bent over je nieuwste propositie, ben je al ingehaald door de concurrent. En als het aanbod van de concurrent lijkt op dat van jou, …
Marketeers zijn een stuk minder positief over influencermarketing, innoveren minder en zijn minder consistent geworden. Bovendien blijkt dit jaar dat de relaties met bureaus nog steeds in beweging zijn. Er is vooral een verschuiving in het týpe bureau dat in de arm wordt genomen. Dat blijkt uit het onderzoek naar de meest urgente marketingonderwerpen …
Als het om propositie-ontwikkeling gaat, zijn we allemaal een beetje Usain Bolt. Geen marathons, maar keiharde sprints. Dat hebben we te danken aan Jake Knapp, die een paar jaar geleden de Google Ventures Sprint introduceerde in zijn boek ‘Sprint’. De designsprint kennen we ondertussen: een propositie-ontwikkelingsproces van drie tot vijf maanden, samengeperst in vijf dagen. …
Waarde bieden is voor mij hetzelfde als ‘blijven leren’. Na tien jaar marketeeren binnen een bedrijf, ben ik twee jaar geleden geswitcht naar een bureau voor strategie en innovatie; als we het marketing noemen, denken veel niet-marketeers toch aan reclamecampagnes. In de rol van externe consultant komt jouw persoontje ineens onder een vergrootglas, want: ‘Als …
Een heel marketingcongres over ‘breaking the rules’ klinkt heel uitdagend – ook voor de organisatie – en dat bleek het ook wel een beetje op het dinsdag 5 november gehouden Het Grote Marketing Congres, maar eerlijk is eerlijk: 2019 was een sterke editie met goede spreiding van marketinghelden, dwarse denkers en opmerkelijke gamechangers, al maakte het …
Hoe denken drie generaties marketeers over ethiek? Hoe zit het met ethiek in relatie tot marketing? Welke rol speelt marketing bij ethische beslissingen, en andersom? Hoe vertellen we het onze klanten? Hoe ver willen we daarin gaan? Heiligt het doel de middelen; álle middelen? Waar rekenen we elkaar op af binnen de organisatie? Ligt de …
’Tis almost the season to be jolly. And with just seven weeks to go before Christmas the inevitable flood of festive advertising is starting to creep out. Traditionally, Gap was always one of those perennial Christmas campaigns. An attractive bunch of multicultural dancers would adorn themselves with a rainbow of Gap’s winter clothing and dance …
Collaboration is a potentially powerful strategy to enable marketing to scale its impact but few brands use it, says Adam Morgan of eatbigfish; he has a framework to help change that. Writing in the November issue of Admap (topic: partnering for growth), he notes a recent Deloitte study suggested only 17% of CMOs collaborate inside their company, …
Er is iets vreemds aan de hand in de wereld van PR. Er lijkt een negatief verband te zijn tussen de hoeveelheid media-aandacht die bedrijven kunnen genereren en de behoefte die ze eraan hebben. Simpeler gezegd: het medialandschap kalft af, maar de behoefte aan PR is groter dan ooit. Waarom deze paradox? Je hoeft niet in …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.