Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Ehrenberg-Bass: Marketing needs to embrace its scientific status or risk a slow death Alva van Beek

Marketing is a young science that needs to be nurtured and nourished if the industry wants to enter an “age of enlightenment”, according to professor Jenni Romaniuk, associate director of the Ehrenberg-Bass Institute of Marketing Science Speaking today (10 October) at the Festival of Marketing, Romaniuk urged marketers to embrace marketing as science if they want …

Lees meer
‘Het wordt tijd dat de reclamebranche zichzelf disrupt met nieuwe groei’ Alva van Beek

Voor CEO Rik Ledder van TBWA\Neboko Group is 2019 tot nu toe een enerverend jaar. Een jaar waarin hij Simon Neefjes opvolgde en een jaar met dé pitch van Albert Heijn en de vraag: houden we deze klant aan boord. Ja, TBWA\Neboko won de pitch en de twee gaan op een nieuwe manier samenwerken. De eerste resultaten – …

Lees meer
Waarom je Senior Marketeer zou willen zijn Alva van Beek

Marketing is geen vak waar een hek omheen staat. Waar het begint en waar het eindigt, is een voortdurende bron van polemiek. Marketeer is evenmin een beschermd beroep. Sterker: hele busladingen zelfbenoemde marketingprofessionals zouden nooit langs een ‘ballotagecommissie marketing’ komen. Als die er was, want wie zou ‘m moeten bemensen? Stel dat je iemand zou zoeken …

Lees meer
De week van Koot: ‘Surface Earbuds en Generation Alpha’ Alva van Beek

Gert Koot schrijft het wekelijks van zich af: álles wat hem en het vak bezighoudt in de wilde wereld van branding, media en entertainment. Gert werkte ruim twintig jaar bij verschillende reclameadviesbureaus en was ook een tijd marketingdirecteur. Sinds een aantal jaar heeft Gert zijn eigen adviesbureau onder de naam Branded Entertainment en adviseert over nieuwe en digitale …

Lees meer
Team InHolland wint eerste NIMA Discovery-Innovation-Growth Game Alva van Beek

Stijn Morren en Tasha Wijnstein hebben woensdag 9 oktober in Amsterdam de eerste NIMA DIG Game gewonnen. Tijdens de game namen laatstejaars hbo-studenten van InHolland en Fontys het tegen elkaar op. De game is een afgeleide van de zogeheten DIG; een businesssimulatie-game die alle aspecten bevat om een bedrijf te kunnen leiden. De game is …

Lees meer
Strategie is bepalend voor succes, blijkt uit analyse Effie-database Alva van Beek

Sinds we in Nederland in 1984 gestart zijn met de Effie – uitgereikt door bvA en VEA, zijn er 1833 campagnes ingezonden (tot en met 2018). Ruim 21 procent van die campagnes (390) kreeg een Effie. Om bij te dragen aan de kennisontwikkeling in het vak, heeft de Effie-organisatie de cases toegankelijk gemaakt voor wetenschappelijk …

Lees meer
Marketers optimistic about global recession and Brexit Alva van Beek

Marketers are optimistic about the effect of a global recession and Brexit, according to the latest research from Gartner in their survey of 342 North American and UK marketing executives. When asked about the impact of the business and economic climate over the next 18-24 months, just 12% of CMOs think it will have a …

Lees meer
CMO’s over personalisatie: we hebben meer gedragsexperts nodig Alva van Beek

Er zijn van die controversiële onderwerpen waar iedereen wel een mening over heeft. Onderwerpen waarvan we zeker weten dat de discussie misschien wel nooit beslecht zal worden. In marketing is de discussie over data en personalisatie er zo eentje. Het gaat over wat er nu en in de toekomst mogelijk is op het gebied van personalisatie. Maar …

Lees meer
The three brand challenges faced by marketing leaders Alva van Beek

Most senior marketers believe brand is crucial in driving buyer behaviour for prospects and a critical driver, too, for existing customers, a new survey shows. But the successful management of a global brand today is a highly sophisticated challenge, finds the Gartner Brand Survey 2019. “Managing a global brand is a complex, multidimensional task,” said …

Lees meer
Met NIMA Experience Marketing naar de Dutch Design Week! Alva van Beek

NIMA Experience Marketing biedt NIMA Members en geïnteresseerde marketeers een unieke mogelijkheid om de Dutch Design Week (DDW)  op vrijdag 25 oktober te bezoeken. Wat in 1998 begon als een ‘Design Dag’, is inmiddels uitgegroeid tot een internationaal gerenommeerd evenement van negen dagen met 2.600 designers op 120 locaties. De NIMA Community Experience Marketing heeft …

Lees meer
Global push for cross-media measurement Alva van Beek

Some of the world’s biggest brands, including Mastercard, Proctor & Gamble and Unilever, have joined forces to launch a global initiative to build consensus on key principles for cross-media measurement. The Cross Media Working Group is made up of leading brands from the World Federation of Advertisers’ Global Media Board, as well as industry bodies like the …

Lees meer
Marketingstrategie voor kleinere ondernemingen Alva van Beek

“Marketingstrategie is voor kleine organisaties een luxe en daar zouden ze zich dan ook niet mee bezig moeten houden. Ze zouden zich beter kunnen concentreren op ondernemerschap en bekendheid.” Dat is niet mijn stelling, maar die van marketeer Colin Lewis in een artikel op de site van Marketingweek. Een bizarre stelling, als je het mij vraagt. Lees …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.