Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Young Marketing Profs delen ervaring met de typische praktijk van B2B-marketing de Redactie

De young profs spraken onder meer over hun ervaring met het bijzondere krachtenveld waar B2B-marketeers in verzeild raken en die eigen is aan lange lead times, het vullen van sales funnels en het aanleveren van gekwalificeerde leads.

Lees meer
SNS: ‘We leren doorlopend van onze klanten’ de Redactie

We zijn niet zomaar een bank, SNS is een menselijke bank. Daarom: ‘Eerst de mens. Dan het geld.’

Lees meer
#NMDay24: Wouter Rusius van Jumbo de Redactie

‘We kunnen adverteerders en bureaus helpen doelstellingen te behalen’

Lees meer
Boekrecensie Register Marketeers: ‘De Customer Leader’ de Redactie

Een Customer Leader ben je door wat je doet, niet door wat je denkt of belooft. Dit boek is een inspiratie voor marketingstrategie als geheel.

Lees meer
De Koffiejongens: ‘Onze missie = nul emissie, inspiratie ligt letterlijk op straat’ de Redactie

Wij zijn een relatief klein bedrijf maar streven wel naar een Champions League-niveau. Dit lukt alleen door constant kritisch te challengen. ‘Is dit goed genoeg?’.

Lees meer
Bezoek met NIMA de Gulpener Brouwerij (mét overnachting) de Redactie

Tijdens deze NIMA Zuid bijeenkomst ontdek je hoe Gulpener met passie voor bier en respect voor de omgeving het duurzaamste brouwhuis van Europa heeft opgebouwd.

Lees meer
#NMDay24 Update: ‘Ties Robben en Paul Bakker van Jean Bâton’ de Redactie

‘Hoe je als klein merk kunt uitgroeien tot een vaste waarde op het schap en je marketingbudget kunt laten groeien met de groei van het merk.’

Lees meer
Young Prof in B2B-marketing – Een vak apart de Redactie

Tijdens deze ‘round table’ wordt onder meer besproken wat B2B-marketing ánders maakt dan werken voor een B2C-bedrijf en wordt toegelicht wat een ideaal loopbaanpad is (of kan zijn).

Lees meer
Oma’s Soep: ‘Creativiteit kun je – denk ik – niet leren, dus we doen dit op gevoel’ de Redactie

Martijn Canters: ‘We benaderen het probleem van eenzaamheid meestal op een positieve en luchtige manier in onze marketing, met zoveel mogelijk humor.’

Lees meer
HR meets Marketing ‘Goede medewerkers aantrekken gaat de hele organisatie aan’ de Redactie

‘De personeelskrapte die vrijwel iedere sector bijna overal in de wereld voelt is een belangrijke aanjager van samenwerking tussen HR en Marketing’

Lees meer
Bezoek de inspiratiesessie Reputatiemanagement van NIMA Financial Services de Redactie

Vanzelfsprekend zijn NIMA Leden van harte welkom op deze bijeenkomst, maar ook niet leden kunnen zich (eenmalig gratis) als introducee aanmelden.

Lees meer
Processionals: ‘Binnen beginnen is buiten winnen’ de Redactie

Ik denk dat de bedrijfscultuur hier een grote rol in speelt. We werken niet voor onze eigen successen, maar voor de successen van ons allemaal.

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.